اخبار

اقدامات انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC در خصوص طرح استاندارد سازی رزین PVC

بسپار/ایران پلیمر سال گذشته حوالي مهرماه بود كه با پيشنهاد يكي از اعضاي انجمن، طرح اوليه اقدامي براي هماهنگ سازي مشخصات فني همه گریدهای PVC توليد داخل مطرح شد. گزارشی از آنچه تاکنون برای این طرح انجام شده است را در ادامه  می خوانید. این گزارش از سوی روابط عمومی این انجمن منتشر شده است.

آقاي مهندس مجيد كرباسي زاده، همراه هميشگي انجمن كه همواره ما را در ارائه تحليل هاي بازار پي وي سي، پشتيباني مي كنند، زيرساختهاي لازم براي پيشنهاد طرح را فراهم كردند.

پس از بررسي ها و مطالعات كارشناسي در انجمن ، نسخه نهايي اين پيشنهاد شامل درج مشخصات فني تمام گريدهاي پي وي سي توليد هر چهار پتروشيمي به تفكيك، به انضمام مشخصات فني گريدهاي مشابه وارداتي( ال جي و فورموسا) و در نهايت پيشنهاد مشخصات فني مورد تاييد اين صنعت براي دو گريد S٦٥ و S٥٧ در يك پكيج و طي نامه شماره 01/072 به دفتر صنايع تكميلي پتروشيمي ارسال شد.

پس از نزديك به ١٠ ماه پيگيري و ارسال مجدد مكاتبه در اين خصوص، جلسه اي در تاريخ شنبه ١٨ شهريور ١٤٠٢ در محل شركت ملي صنايع پتروشيمي و با حضور نماينده انجمن، نمايندگان پتروشيمي هاي توليد كننده پي وي سي، نمايندگان شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي و نمايندگاني از NPC برگزار شد.

 

در اين جلسه ضمن يادآوري مجدد آنچه تلرانس خواص پي وي سي بر سر صنايع پايين دستي بالاخص صنعت توليد لوله و اتصالات PVC می آورد، مجددا علت پيشنهاد اين طرح و خواسته مشخص انجمن در مسير ارتقاي كيفيت رزين پي وي سي و در نتيجه كمك به ارتقاي كيفي محصولات نهايي، عنوان گرديد.

مشكل اصلي توليدكنندگان صنايع پايين دستي پي وي سي
١- عدم دسترسي به موقع و آنلاين به مشخصات فني واقعي رزين خريداري شده در هر محموله جهت كنترل و تغيير در ستينگ ماشين آلات توليد و جلوگيري از تخريب كيفيت و ضايعات در مواقع ضروري
٢- روبرو بودن با دامنه وسيعي از يك مشخصه فني رزين خريداري شده طبق ديتا شيت بارگزاري شده بر روي سايت پتروشيمي ها است كه حركت اين ويژگي فني در اين دامنه باعث تغيير در فرآيند توليد و تخريب كيفيت محصول خواهد شد.
٣- با توجه به تخصصي بودن گريد اس ٥٧ براي تزريق و گريد اس ٦٥ براي توليد لوله، انتظار مي رود مشخصات فني اين گريد با محصول تخصصي آن هماهنگ بوده و اگر محصولي بعنوان جايگزين گريد تخصصي خود از اين گريدها استفاده مي كند، شرايط توليد خود را با آن هماهنگ نمايد.
در حاليكه در شرايط فعلي محصولي بينابيني تحويل توليدكنندگان صنايع تكميلي داده مي شود كه براي هيچكدام از آنها مطلوب نبوده و مشكلات مشابهي براي ايشان ايجاد كرده است.

نهايتا باتوجه به محدوديتهاي خاص پتروشيمي ها، مقرر شد طي دو هفته ي آينده مطالعات كاملي توسط پتروشيمي ها بر روي طرح پيشنهادي انجمن انجام شده و در خصوص گزارش ديتا شيت واقعي هر محموله در كنار نزديك شدن به مشخصات فني مورد تاييد انجمن در گريدهاي مصرفي ، تصميم گيري كرده و اعلام نظر نمايند.
شايان ذكر است تحويل برگه مشخصات فني كامل شرط لازم براي توزيع محصولات پتروشيميايي از طريق بورس كالا است.
صورتجلسه ي اين نشست به شرح زیر است:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا