اخبار

اقدامات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در حوزه اسپان باند/ شناسایی شرکت های غیرواقعی و حذف سهمیه مواد اولیه

بسپار/ ایران پلیمر به همت انجمن ملی صنایع پلیمر ایران شرکت های تولیدکننده اسپان باند ارزیابی و شرکت های غیرواقعی شناسایی و از دریافت مواد اولیه مربوط به این محصول حذف شدند.

به همت انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با بررسی ظرفیت تولید و راستی آزمایی واحدهای تولیدکننده منسوجات بافته نشده (اسپان باند و ملت بلون)، 5 شرکت تولیدکننده اصلی این محصولات شناسایی و از ایجاد رقابت کاذب در خرید ماده اولیه مورد نیاز برای ساخت این منسوجات در شرایط کنونی جلوگیری به عمل آمد.

یکی از نگرانی هایی که در این رابطه وجود دارد وجود تنها 2 گرید در اران برای تولید اسپان باند مورد نیاز بوده که به اندازه کافی در اختیار همه تولیدکنندگان قرار نمی گیرد ولی با رایزنی های انجمن ملی این دغدغه برطرف شده و انجمن ملی صنایع پلیمر با حذف شرکت هایی که نیاز واقعی ندارند گرید مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار شرکت های واقعی تولیدکننده قرار بگیرد.

بر این اساس با رایزنی انجمن ملی صنایع پلیمر با ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و سایر بخش های  وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی واحدهای اصلی تولیدی جمع آوری و بررسی گردید و در مجموع از 24 شرکت موجود 5 شرکت برای خرید مواد اولیه معرفی شدند.

همچنین در شرایط کنونی و به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا مقرر گردید قیمت پارچه اسپان باند و ملت بلون نیز توسط شرکت های اصلی تولیدی بر مبنای بهای مصوب مهر ماه سال گذشته تعیین و در اختیار تولیدکنندگان تایید شده انجمن قرار گیرد تا از بروز بحران در تامین مواد اولیه و تولید نیز جلوگیری به عمل آید.

به این ترتیب شرکت های بافتینه و بافت سان با ارسال نامه ای به وزارت صمت، از آمادگی برای تولید اسپان باند مورد نیاز شرکت های تولیدکننده البسه بیمارستانی و ماسک و … با قیمت مصوب اول مر ماه 1398 خبر دادند.

اینپیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا