اخبار

البرز و اصفهان، در صدر دریافت کنندگان تسهیلات تولیدی

بسپار/ ایران پلیمر بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هفت ماهه امسال البرز بیشترین تسهیلات رونق تولید و اصفهان بیشترین تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این آمار در هفت ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۲۳۷۸ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۱۹۷۲ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۲۲۴ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

در این مدت ۱۰ هزار و ۲۸۴ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۵۲۲۱ مورد برای دریافت بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۲۳۷۸ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. یعنی حدود ۲۳.۱ درصد از کل ثبت نام کنندگان در هفت ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در هفت ماهه اول امسال ۴۰۳ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۲۸ مورد برای دریافت تسهیلات ۳۹۹ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت ۲۲۴ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۹۷۲ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۵۵.۶ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

استان‌های کم‌برخوردار، دریافت کننده کمترین تسهیلات رونق تولید

در این میان بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید مربوط به استان البرز با مبلغ بیش از ۱۲۳۸ میلیارد تومان، خراسان رضوی با ۹۵۵ و گیلان با ۹۵۲ میلیارد تومان بوده است. بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال نیز به اصفهان، آذربایجان شرقی و کرمان پرداخت شده؛ به‌طوری که مبلغ پرداختی به این استان‌ها به ترتیب بیش از ۴۹۷ میلیارد تومان، ۱۷۳ میلیارد تومان و ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

البته در این مدت خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با وجود ۲۳ و ۹ درخواست در حوزه تسهیلات رونق تولید هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده وکرمان و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام فقط یک میلیارد تومان تسهیلات به خود اختصاص داده است. در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال نیز در هفت ماهه امسال مناطق آزاد هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند و ایلام با دریافت ۷۹۰ میلیون تومان کمترین تسهیلات تولید و اشتغال را دریافت کرده‌ است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا