اخبار

الزامات جدید: پلی آمیدهای رسانا با قابلیت هدایت حرارتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  نیاز به بسپارهای گرمانرم رسانای حرارتی در  بسیاری از کشورها در حال رشد می باشد. این نیاز را به خصوص می توان به صنعت خودروسازی، صنایع مواد الکتریکی و الکترونیکی و فناوری های روشنایی مربوط دانست. 
مینیاتوری شدن اجزای الکتریکی و الکترونیکی تولید حرارت را درون تجهیزات و وسایل بیشتر می کند. اگر پلی آمید استفاده شده در این اجزا از نظر گرمایی رسانا باشند، قادرند حرارت تولید شده را اتلاف نمایند. 
با توجه به این مساله، شرکت Lanxess در آلمان تولید پلی آمیدهای رسانای حرارتی خود را با نام تجاری Durethan TC را افزایش می دهد. دلیل اصلی تولید این محصولات، مدیریت گرمای تولید شده در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می باشد. 
تولیدات پلی آمیدی رسانای حرارت شرکت Lanxess علاوه بر رسانای گرما بودن، ویژگی های دیگری را نظیر تاخیرانداز شعله بودن، خواص مکانیکی بهبود یافته، مقاومت خوب در برابر پیر شدگی حرارتی و بازتاب بسیار خوب را دارا می باشد. علاوه بر این، با توجه به استفاده از ذرات رسانای حرارت در این محصولات، چگالی قطعات تولیدی با آن ها بیشتر خواهد بود که این مساله خواص سطحی مطلوبی را ایجاد نموده و از این لحاظ آن ها را با فلزات قابل مقایسه می نماید. 
با وجود درصد زیادی از ذرات رسانای حرارتی، آمیزه ی مورد نظر می تواند همانند سایر آمیزه های پلی آمیدی تحت فرآیند قرار گیرد. در بین انواع آمیزه های رسانای حرارتی، دو گونه ی متفاوت وجود داشته که دارای ۶۵ تا ۷۵ درصد از ذرات پرکننده می باشند. با وجود درصد بالایی از پرکننده این آمیزه ها جریان پذیری آسانی را دارا هستند. رسانایی این گونه ها که Durethan BTC65H3.0EF و BTC75H3.0EF نام دارند به ترتیب رسانایی 1/3 و 1/7  وات بر متر کلوین را دارا می باشند. رسانایی در این آمیزه ها به جهت کشش وابسته نبوده و با دارا بودن خواص همسانگرد میزان رسانایی در تمامی جهت ها یکسان می باشد. 
ذرات رسانای مورد استفاده در بسیاری از آمیزه های رسانا، بورن نیترید یا آلمینیوم اکساید می باشد. این ذرات به خوبی قادر هستند حرارت را در سامانه هدایت نمایند. با توجه به صحبت های انجام شده توسط این شرکت، آمیزه های تولیدی خواص مکانیکی و رسانایی بهتری را نسبت به سامانه های بورن نیترید و یا آلمینویم هیدروکسید دارا می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا