اخبار

الیاف فوق نرم، اینترنت اشیا و لباس های ورزشی که آینده را دگرگون می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  شرکت Teijin Frontier Co., Ltd اخیرا خبر از دستیابی به خط تولید جدیدی از لباس های ورزشی داده و آن را راه حل های قابل پوشش (wearable solutions) نامیده است. این راه حل ها عمدتا در رابطه با اینترنت اشیا یا IoT است.

در رشته های ورزشی مختلف اخیرا تمرکز بسیار زیادی بر  PDCA صورت گرفته است. این عبارت به معنی چرخه ی  برنامه بریز، انجام بده، چک کن و عمل کن (Plan-Do-Check-Action) است. در همین راستا نیاز رو به افزایشی در رابطه با ثبت واقعی حرکات و ضربان قلب وجود دارد.

فناوری جدید شرکت Teijin Frontier Co., Ltd محصولات جدیدی را تولید کرده است که دارای الیاف عملکرد بالا و فناوری حسگر است. فروش این محصولات در دو سری مختلف صورت خواهد گرفت.

لباس مربیگری

فناوری ضد لغزش NANOFRONT دریچه ی جدیدی را در جهت تولیدات پوششی حاوی الیاف فوق نرم ایجاد کرده که با ایجاد یک الگوریتم، تفاوت بین حرکت واقعی شخص و حرکات ایده آل آن ها را تحت مدت زمانی خاص نشان می دهد. انتظار می رود که این فناوری تحت سناریوهای مختلفی اعمال شود. از جمله ی آن ها می توان به بهبود روش های ورزشی، انتقال فناوری و حمایت های مقرون به صرفه تر از توان بخشی های فیزیکی در حال انجام نام برد.

 

لباس حساس به علائم حیاتی

این لباس ضربان قلب، سطوح فعالیتی و فعالیت های الکتریکی قلبی را به صورت موثر و پایدار حس می کند. علاوه بر این، این لباس هرگونه سروصدا و اختلالی که ناشی از تماس بدن با لباس ورزشی است را از بین می برد. در تولید این لباس ورزشی از تلفیق فناوری NANOFRONT با فناوری حسگرهای حیاتی بدن استفاده شده است. این امکان وجود دارد که از این فناوری در لباس تمامی افراد تیم استفاده شده و شرایط بهتری را برای مدیریت تیم ایجاد کند. علاوه بر این، حسگرها در این فناوری قادرند خطرات حمله های قلبی را تشخیص داده و آن را گزارش کنند.

شرکت Teijin Frontier Co فروش سالیانه ای بالغ بر سه میلیارد دلار را دارا بوده و شرکتی موفق و پیشرو در زمینه ی تولیدات لباس های ورزشی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا