اخبار

امضای ۶ تفاهم نامه با ارزش ۴ میلیون دلار میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با جمهوری آذربایجان

بسپار / ایران پلیمر  به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در سفر مسؤولان و نمایندگان ۵۰ شرکت دانش بنیان ایرانی به جمهوری آذربایجان به سرپرستی علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و در پی مذاکرات ۲ روزه میان مسؤولان و نمایندگان شرکت‌های دو کشور، ۶ تفاهم نامه میان دو کشور به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه‌ها که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در زمینه‌ کف‌پوش‌های نانویی و کف‌پوش‌هایی با خواص مقاومتی بالا، حوزه الکترونیک و طعم دهنده‌ها منعقد شد، در حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ‌ایران در آذربایجان و تورال کریملی رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان به امضا رسید.
در حاشیه این مراسم رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی امضای این 6 تفاهم نامه به مبلغ چهار میلیون دلار میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و شرکت‌هایی از جمهوری آذربایجان را اتفاقی مهم توصیف کرد و گفت: این تازه شروع راه است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که افتتاح مرکز همکاری نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان منجر به تقویت روابط میان شرکت‌های دانش بنیان و فناور دو کشور شود.
تورال کریملی، رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: چهار هزار و ۷۰۰ استارت‌آپ در ایران مشغول به فعالیت هستند و بدون شک جمهوری آذربایجان مایل است تا با این شرکت‌ها همکاری داشته باشد تا علاوه بر حضور این شرکت‌ها در بازار آذربایجان و دیگر کشورها، میان این دو کشور تبادل همکاری نیز صورت گیرد.
در جریان این سفر، مرکز همکاری‌های نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان به همت بخش خصوصی و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد که در آن نمایشگاه دائمی ‌محصولات دانش بنیان ایرانی به مدت یک سال برپا خواهد شد.

فارس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا