اخبار

امکان استفاده از ۴۰۰۰ سوله واحدهای تولیدی برای زلزله احتمالی تهران وجود دارد

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از ظرفیت ۴۰۰۰ سوله مطمئن و ایمن واحدهای تولیدی تهران و حومه آن به منظور سرویس‌دهی به مردم در صورت رخداد زلزله تهران خبر داد.

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ۴۰۰۰ سوله به واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تهران و حومه آن اعم از خصوصی و دولتی وجود دارد که می‌تواند در صورت وقوع زلزله احتمالی تهران به مردم خدمت‌رسانی کند، اظهار کرد: ما دارای شهرک‌ها و نواحی صنعتی مختلفی در تهران و نواحی اطراف آن اعم از قرچک، ورامین، دماوند، جاده تهران به کرج، شهریار، قلعه حسن‌خان، شهرری و غیره داریم که می‌توانند سوله‌های خود را به منظور خدمت‌رسانی به مردم مورد استفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه سوله‌های مدیریت بحران در مسیرهای منتهی به ساختمان‌های بلند مرتبه‌سازی شده قرار دارند هرچند که خود سوله آنها امن است این‌که سوله در محیط مناسبی تعبیه نشده است بروز مشکل می‌کند، اما سوله‌های واحدهای تولیدی در خارج از شهر قرار گرفته‌ و محوطه‌هایی دارند که ساختمان‌های بلند مرتبه‌سازی شده در نزدیک آنها نیست.

وی با تاکید بر این که به تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی اعلام می‌کنیم که در هنگام وقوع زلزله در سوله‌های خود را باز کرده تا مردم از این محیط‌ها استفاده کنند، اظهار کرد: سوله‌هایی واحدهای صنعتی در مقابل زمین لرزه بیشتر از ساختمان‌های معمولی مقاومت دارند و علاوه بر این در مکان‌هایی قرار دارند که در مسیر منتهی به آنها ساختمانی وجود ندارد. بنابراین از کلیه مردمی که قصد دارند خود را در محیط ایمنی قرار دهند خواهش می‌کنیم تا خود را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی برسانند که واحدهای تولیدی در آنها مستقر است. نامه‌نگاری‌های مربوطه در این خصوص صورت خواهد گرفت و مشکلی وجود ندارد.

وی با اعلام این که ۴۰۰۰ واحد تولیدی و اطراف آن سوله امن و مطمئن دارند، گفت: ما از تمامی این واحدهای تولیدی درخواست می‌کنیم تا به مردم درحین زلزله سرویس‌دهی کنند و علاوه بر این طی نامه‌نگاری‌هایی از آنها می‌خواهیم تا آب و سایر مواد مورد نیاز برای مردم را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا