اخبار

امکان خرید اعتباری از ایران برای خریداران اقلیم کردستان فراهم شد

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از امضای تفاهم نامه برای خرید اعتباری کالاهای ایرانی توسط خریداران اقلیم کردستان با تضمین این صندوق در بازه زمانی یک تا ۳ ماهه خبر داد.

افروز بهرامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی دفتر صندوق ضمانت صادرات ایران در عراق اظهار کرد: با توجه به مشکل صندوق ضمانت صادرات ایران برای اعتبارسنجی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در عراق و بررسی ترازنامه‌های مالی آن‌ها، این صندوق به زودی شعبه خود در عراق را که آماده افتتاح است، به صورت رسمی، افتتاح و بازگشایی می‌کند تا از نزدیک در بازار هدف خود در عراق حضور داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اعلام خبر فراهم شدن امکان فروش اعتباری محصولات ایرانی در اقلیم کردستان برای بازه زمانی خاصی گفت: در حال حاضر با پشتوانه صندوق ضمانت صادرات ایران، امکان فروش اعتباری محصولات ایرانی در بازار اقلیم کردستان عراق فراهم شده است.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر این اساس صادرکنندگان ایرانی می‌توانند کالاهای خود را به صورت اعتباری در بازه زمانی یک ماهه تا 3 ماهه به صورت اعتباری و نسیه به خریداران عراقی در بازار اقلیم کردستان بفروشند و صندوق ضمانت صادرات این معامله را تضمین می‌کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفاهم نامه‌های مرتبط با این موضوع امضا شده و قرار است ظرف مدت یک ماه این تفاهم نامه تبدیل به یک قرارداد شود.

وی گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای خرید اعتباری در این تفاهم نامه متناسب با نوع کالاهای صادراتی است به گونه‌ای که مدت اعتبار در نظر گرفته شده برای کالاهایی از جمله محصولات کشاورزی یک ماهه بوده و برای کالاهای واسطه‌ای، این زمان تا 3 ماه تعیین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا