اخبار

امید فضایی است که صنعت به آن احتیاج دارد

رضا علیخانزاده رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان رنگ و مدیرعامل رنگ و رزین الوان، دیشب در شب شعر رنگ و رزین و مواد شیمیایی طی سخنانی به تشریح برنامه های هیات مدیره جدید تعاونی پرداخت.


وی با تسلیت به نژادعباسی از فاطمی بنیان گذار شب شعر تشکر کرد. وی همچنین با تبریک اجرایی شدن برجام گفت: قطعا مشکلات صنعت به یکباره حل نخواهد شد اما امید فضایی است که صنعت به آن احتیاج دارد. فضای برجام، بازگشایی سوییفت و داشتن ارتباطات بانکی موجب می شود که با کاهش هزینه های حمل و حذف هزینه های واسطه گری مواد اولیه با قیمت کمتری در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.

مدیرعامل رنگ و رزین الوان با اشاره به استاندارد ایزو 26000 که در ارتباط با مسوولیت اجتماعی است، گفت: مسوولیت اجتماعی و حضور مردم در جریانات اقتصادی حاکم باعث شد جریان غرب به عنوان جریان پیشرو مطرح شود. تعاونی به عنوان یک تشکل وابسته به صنعت رنگ می تواند این نقش را ایجاد کند.

علیخانزاده شناخت نسبت به صنعت رنگ و نیازها را مهمترین موضوعی که تعاونی آن را پیگیری می کند، معرفی کرد و افزود: تعاونی با هماهنگی دانشگاه امیرکبیر و موسسه رنگ و پژوهشگاه پلیمر کارگروهی برای شناخت نیازها ایجاد می کند تا بتوانیم نیازها را تولید کنیم. از همین تریبون از دوستانی که مایل به حضور در این کارگروه هستند دعوت می کنم.

وی درباره ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه نیز صحبت کرد: اعتقاد داریم صنعت زمانی به اوج می رسد که از دو بال مهارت و تجربه و دانشگاه، علم و فناوری در کنار هم بهره ببرد. البته به دانشگاه گفته ایم که صنعت به اعتماد نیاز دارد و باید دانشجویان خود را برای حضور در صنعت آماده کنند.

تصحیح نگاه به استاندارد دیگر موضوع سخنان رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان رنگ بود: امروز به استاندارد نگاه غلطی وجود دارد. مسایل زیست محیطی و سلامت مصرف کننده را فراموش کرده ایم. چرا  فرمالین و خشک  کن سرب در سیستم رنگ وجود دارد؟

وی افزود به این سه موضوع در تعاونی رنگ می پردازیم و تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد. این اراده در تعاونی در حال شکل گیری است و از علاقمندان برای کمک دعوت می کنیم.

در بخش دیگر علیخانزاده به موضوع پذیرش ایران در کنفدراسیون رنگ اروپا (FATIPEC) پرداخت و گفت: این اتفاق فرصتی برای صنعت رنگ است که با برنامه و تفکر می توانیم جریان ایجاد کرده و از این موقعیت به نفع صنعت بهره برداری کنیم. اعزام دانشمند جوان از طریق تعاونی و با تایید علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همایش FATIPEC در می 2016، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش تخصصی رنگ در اروپا و اعزام تور صنعتی به اروپا برای بازدید از کارخانه های رنگ و آزمایشگاه های صنعتی از فعالیت های ما در خصوص FATIPEC است.

رییس هیات مدیره رنگ الوان دو خبر در خصوص مواد اولیه داد: با ارز مبادلاتی تیتان تهیه کرده ایم و تا دو هفته دیگر با قیمت مناسب در اختیار اعضا قرار خواهیم داد. همچنین در سایت تعاونی امکانی برای معرفی مواد مازاد اعضا ایجاد کرده ایم تا اعضا بدون واسطه مواد را تبادل و یا خرید و فروش کنند.

در پایان علیخانزاده گفت: شرایط اقتصادی کشور سخت است و تولیدکننده همچون سیبل هدفدار تمامی ارگان ها در خصوص مالیات، تامین اجتماعی و مباحث دیگر است. از تامین کنندگان استدعا دارم با تولیدکنندگان مماشات کنند تا از این برهه عبور کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا