اخباراخبار ویژه

امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپانددر گفت و گو با بسپار: خسارت قطعی برق از ضایعات در خطوط تولید تا نزول کیفیت خدمات ستادی

بسپار/ ایران پلیمر مهندس امیرعلیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند در گفت و گو با خبرنگار بسپار از خسارات ناشی از قطعی برق برای واحدهای عضو این انجمن گفت: عمده مشکل واحدهای تولید مستربچ و کامپاند در مواجهه با قطعی برق را می شود، ضایعات خط تولید عنوان کرد.
همانطور که مستحضر هستید خطوط مستربچ و کامپاند خطوط پیوسته و کانتینیوس هستند. قطعی برق بدون اعلام قبلی باعث می شود که محصول خط تبدیل به ضایعات شود.
در حال حاضر، قطعی برق و اینکه چه ساعتهایی قطعی برق خواهد بود اعلام می شود که تا حدودی روی جلوگیری از ضایعات واحدها موثر است.
برنامه ریزی تحویل و فروش محصول هم معضل دیگریست که با توجه به قراردادهای منعقد شده، دوستان با آن مواجه هستند. حتی با توجه به رکودی که در ماه های اولیه سال وجود دارد، این عدم امکان برنامه ریزی برای تولید و فروش کاملا خود را نشان داده است.
مشکل بعدی برنامه ریزی برای کارگران و پرسنل واحدهای تولید است. چهارشنبه ها به طور کلی در برخی شهرک های صنعتی برق قطع است و مشخص نیست با ماهی ۴ روز تعطیلی برای پرسنل چه اقدامی باید صورت گیرد.

امیر علیزادمنیر در ادامه گفت: شهرکهای صنعتی برای برق اضطراری امکاناتی ندارند. واحدهای تولید بزرگ پیش از این برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده اند. بعضا از ژنراتورهای اضطراری استفاده می کنند و برخی با استفاده از ژنراتورهای گازی اقدام به تولید برق مورد نیاز خود می کنند.
ولی در بلند مدت اگر این موضوع تداوم داشته باشد واحدها ناچار هستند تولید برق با گاز یا گازوییل را در دستور کار قرار دهند  که هم درگیری های جدید برای آنها ایجاد می کند و هم مستلزم هزینه های مضاعف است.

از آثار غیر مستقیم قطعی برق هم این است که اصنافی که به محصولات گروه مستربچ و کامپاند وابسته هستند، دچار مشکل خواهند شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند در پایان گفت: از طرف دیگر واحدهای پشتیبانی و دفاتر مرکزی هم با مشکل قطعی اینترنت و آنتن های موبایل مواجه هستند که روی سطح خدمات آنها قطعا تاثیرات منفی می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا