اخبار

انتخابات اتحادیه پلاستیک تهران در پیش است/ اسرافیل قنبری در گفتگو با خبرنگار بسپار مطرح کرد: تک صدایی در دوره های قبلی اتحادیه حاکم بود/ نقطه سیاه در پرونده اتحادیه تا سالها روی آن سایه می اندازد

بسپار/ ایران پلیمر به زودی و پس از ماه مبارک رمضان، انتخابات اتحادیه پلاستیک تهران که گفته می شود حدود 4000 عضو دارد، برگزار می شود. در نیمه دوم سال گذشته، برخی اعضای هیات مدیره این اتحادیه به اتهام تخلفات مالی در خرید و فروش مواد و محصولات پتروشیمی در محل اتحادیه بازداشت و دفتر این اتحادیه پلمپ شد. چندی بعد این افراد با قید وثیقه آزاد شدند اما حضور آنها در اتحادیه منتفی شد. اتاق اصناف برای دور جدید انتخابات اتحادیه و اعلام نامزدی فراخوان داد و هم اکنون 24 نامزد عضویت در هیات مدیره و 4 نفر نامزد سمت بازرس در انتظار تایید صلاحیت هستند.

اسرافیل قنبری، مدیرعامل هماپلاستیک، از نامزدهای دور جدید انتخابات اتحادیه پلاستیک در گفت و گو با گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر گفت: در صنعت  پلاستیک تشکل هایی مانند انجمن های صنایع همگن استانی، انجمن ملی، تعاونی ها و مهمترین آنها تشکل اتحادیه پلاستیک وجود دارند. اتحادیه زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می کند و وظیفه آن صدور مجوز برای کسبه است. در دور گذشته انتخابات به دلیل ناهماهنگی و مدیریت ضعیف، کاندید شدم و با توجه به تجربیاتم، احساس می کردم برای این صنف مفید خواهم بود، ولی متاسفانه اینگونه نشد و فرد دیگری هدایت اتحادیه را برعهده گرفت.

در آن زمان فکر می کردم که اگر این اتحادیه کمی نظم بگیرد، واحدهای تولیدی بسیاری، جان تازه می گیرند و می شود مشکلات کوچک و بزرگ آنها از جمله دارایی، بیمه، قانون کار و ضعف در نقدینگی را تا حدودی مرتفع کرد.

وی ادامه داد: دور قبل انتخابات، 30 نفر در قالب دو گروه رقابت کردند. گروه اول قبلا در هیات مدیره بودند و گروه دوم هم ما بودیم که دنبال سهمی از این رقابت بودیم. ولی به دلیل وضعیت بسیار سختی که حاکم بود (ترجیح می دهم در این مورد صحبتی نکنم ) ورود به انتخابات بسیار مشکل بود. دور قبلی انتخابات بیشتر روی روابط متمرکز شده و مدیریت تک صدایی بود که اعتراضات زیادی را هم انجام دادیم اما نتیجه نداد و در نهایت به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم که ناگهان آن اتفاق تلخ و ناگوار پیش آمد (بازداشت هیات مدیره و پلمپ دفتر اتحادیه). البته احتمال چنین اتفاقی را هم می دادیم.

اسرافیل قنبری ادامه داد: از 12 سال  پیش تا کنون شاهد چنین روندی در اتحادیه بودیم و به دفعات تذکر دادیم، حتی بازرس هم از خود آنها بود، ولی واقعا از این رخداد اصلا خوشحال نشدیم، چون در نهایت به ضرر اتحادیه و اعضا  تمام شد و اثرات آن تا سالها ادامه خواهد داشت و نقطه سیاهی در پرونده اتحادیه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بعد از این جریانات تلخ، دوباره برای انتخابات دعوت شدیم و به عده زیادی از گروه قبلی، اجازه ورود را ندادند. البته همچنان نفراتی از آنها که مسئولیتی نداشتند، سعی دارند که دوباره وارد میدان شوند، که در این مورد تایید صلاحیت ها می گوید که چه کسانی اجازه حضور در انتخابات را دارند و فعلا 24 نفر برای هیات مدیره ثبت نام کرده اند و 4 نفر هم برای بازرسی که همگی منتظر تایید صلاحیت هستند.

قنبری خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان پذیرش مسئولیت بسیار سنگین است، چون با توجه به اتفاقات گذشته، افراد باید تلاش مضاعفی را برای جبران ناکامی ها انجام دهند، ولی معتقد هستم که مهمترین اتفاقی که در اتحادیه باید رخ دهد، از بین بردن تک صدایی است و باید هر 7 نفر تصمیم گیرنده در حد و اندازه های رییس بوده و در تمامی تصمیم گیری ها دخالتی فعال و مفید داشته باشند. هر فردی که مسئولیت را قبول می کند نباید فراموش کند که نماینده اعضا است و باید منافع آنها را در نظر داشته باشد. در واقع ما نیاز به مدیرانی پاک دست، امانتدار و متحد داریم تا بتوانند تمامی نیروها را در یک جهت حرکت دهد و انرژی و نفرات تلف نشوند. در واقع افرادی که مسئولیت قبول می کنند، باید در نهایت کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی را از خود برجای بگذارند در غیر این صورت زمان و هزینه تلف شده است. مهمترین ابزار در این مسیر هم علم و تخصص و تجربه است و اگر هر کدام از اینها را در اختیار نداشته باشیم، ورود بسیار خطرناک خواهد بود.

وی افزود: نفراتی هستند که برادران خود را به داخل چاه هدایت می کنند، البته قصد باز کردن این فصل از اتفاقات را ندارم ولی گویا عده ای دنبال منافع شخصی خود در اتحادیه هستند تا از اسم و رسم آن برای خود منبع درآمد درست کنند. مثلا در کمیسیون های اداری ورود پیدا می کنند و حقوق یکسری را کم و عده ای دیگر را زیاد می کنند و به همین روش برادران خود را به داخل چاه هدایت می  کنند.

قنبری خاطرنشان کرد: این اتفاقات تلخی که رخ داد، در مدت زمان کوتاهی نبوده و با برنامه ریزی در فاصله زمانی طولانی بوده و برای ما باید سرمشق باشد. از تمامی اعضا دعوت می کنم که هر چند دچار بی انگیزگی و ناامیدی شده اند، ولی حتما در انتخابات حضوری فعال داشته باشند، چون اگر تعداد نفرات به حدنصاب لازم نرسد، اتحادیه استقلال خود را از دست می دهد و تبدیل به زیر مجموعه خواهد شد.

قنبری در پایان گفت: در سال 50 وارد کارخانه تولید پلاستیک شدم که در آن زمان تعداد کارخانه ها بسیار محدود بود  و از سال 54 نیز کسب و کار مستقلی را شروع کردم و البته از بازاریان آن زمان روش صحیح و سالم را آموختم و بعد با تولید نایلون های عریض کشاورزی و صنایع چاپ و بسته بندی ادامه دادم و در آذربایجان هم به عنوان واحد نمونه انتخاب شدم. بعد از جنگ تحمیلی دستگاه ها فرسوده شده بودند. نیاز به تکنولوژی جدید بازیافت و ضایعات هم وجود داشت که در سفری به آلمان و با مهندسی معکوس، موفق به تولید این دستگاه ها در کشور شدیم.

 

بدیهی است گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر آمادگی دارد نظرات سایر نامزدها و نیز اعضا و دست درکاران علاقه مند در این خصوص را منتشر کند. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا