اخبار

انتقال چالش های صنعت پلاستیک به رییس جمهور در ضیافت افطاری ریاست جمهوری

بسپار به نقل از اینپیا می نویسد، در ضیافت افطار ریاست جمهور جمهوری اسلامی ایران با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران کشور، متوسلیان، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC و انجمن ملی پلاستیک در دیدار با دکتر روحانی چالش ها و فضای بحرانی صنعت پلاستیک و پلیمر کشور را برای رییس جمهور تببین کرد. 

متوسلیان در این دیدار به رییس جمهور گفت: بازار مواد اولیه پتروشیمی در ایران دچار اخلال در عرضه بوده و قیمت آنها بعضاً تا 43 درصد گران‌تر از کشورهای منطقه عرضه می‌شود.   ساختار خصوصی شركت هاى پتروشيمی و طبيعتاً ديد کاملاً تجاری آنان، وجود ديدگاه های خُرد در راستای بيشينه سازی کوتاه مدت منافع سهامداران، کم توجهی به پايداری بازار در بلندمدت و همچنين محدوديت های قانونی واردات مواد اوليه، باعث ايجاد فضای حمايتی و غير رقابتی در اين صنايع شده که آثار مخرب آن بنگاه هاى صنايع تکميلی را با تهديد و بحران جدی مواجه كرده است. رییس انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، در مراسم افطاری که به میزبانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد مشکلات صنعت پلاستیک و پلیمر را به اطلاع رئیس جمهور رساند. 

رییس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، در این دیدار، وضعیت صنایع تکمیلی را بسیار بحرانی توصیف کردند و گفتند: مهمترین مشکل در این حوزه نبود سازوکار مناسب برای ايجاد تعادل کوتاه مدت و بلند مدت بين عرضه و تقاضا در تامین مواد اولیه و همچنین قیمت غیررقابتی ان است در همین ارتباط خطاب به دکتر روحانی، گفتند: در حال حاضر  مواد اولیه بعضاًهم از نظرمطلوبيت در كيفيت وقيمت تا 43 درصد گرانتر از قیمت کشورهای منطقه عرضه می‌شود. مهندس متوسلیان از ریاست محترم جمهوری درخواست کرد تا از صنایع تکمیلی که بخش زیادی از اشتغال کشور را ایجاد کرده، حمایت کند. وی در ادامه این دیدار، موارد یاد شده را به اطلاع دکتر نهاوندیان ریاست دفتر ریاست جمهوری هم رساند. همچنین رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران در این مراسم، به گفت و گو با مهندس نعمت زاده وزیر صنعت پرداخت و حمایت های گذشته ایشان از تشکل‌ها را یادآور شد و خطاب به وی گفت: حتی با توجه به این حمایت‌ها، شما تاکنون امکان ملاقات حضوری را مهیا نکرده‌اید. وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از این گفت وگو وعده برگزاری جلسه مشترک را داد. گفتنی است متوسلیان عضو هيات نمايندگان اتاق ايران و رئيس كارگروه باز چرخانى آب در صنعت و كشاورزى و محيط زيست اتاق ايران مراتب تقدیر خود را از همراهی های مجدانه مهندس جلالی پور رئیس اتاق ایران در حل مشکلات فعالین اقتصادی بخش خصوصی به مسئولین مربوطه اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا