اخبار

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC به دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی پیشنهاد داد: عرضه هفتگی ۱۰ هزار تن PVC+سلف

بسپار/ ایران پلیمر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، برای تنظیم عرضه نابسامان پی وی سی s65 در نامه ای پیشنهاد خود را به شرکت ملی پتروشیمی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، پس از بروز التهاب در عرضه گریدهای موردنیاز تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی که اوج آن در هفته دوم آبان ماه سال جاری آغاز شد و موجب بروز مشکلات بسیار برای تولیدکنندگان شد، انجمن در ادامه تلاش های خود برای تنظیم بازار، بار دیگر نامه ای خطاب به دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی ارسال کرد.

 

متن این نامه به شرح زیر است: 

 

سرکار خانم مهندس طهماسبی 
رئیس محترم دفتر توسعه صنایع پائین دست پتروشیمی 

با سلام

احتراماً همانگونه که مستحضر می باشید وضعیت نابسامان حاکم بر بازار PVC موجب شده تا در هفته گذشته، خرید PVC S65 در بورس کالا تا رقابت 22% نیز صورت پذیرد و رقابت های بالایی که در هفته های جاری، به یک عادت بدیهی تبدیل گردیده است، به صنایع پایین دست آسیب های جدی وارد آورد.

 

با وجود تجربیات ارزشمند حاصله از مدیریت عرضه و تقاضا در سنوات گذشته و رفع این عارضه در ادوار مختلف از طریق افزایش عرضه، متأسفانه منشاء رقابت های بالایی که در هفته های جاری در بورس کالا شکل گرفته است، به عدم مدیریت به هنگام تقاضا و عرضه محدود PVC در بورس کالا باز می‌گردد. بی تردید، خرید مواد اولیه، با قیمت های گزاف و با رقابت بالا در بورس، نه تنها سیاست های دولت محترم در تثبیت قیمت ها را با چالش جدی مواجه می نماید، بلکه می تواند به اشتغال زائی صنایع پایین دست، آسیب های جبران ناپذیری وارد آورد. 

از طرفی، کاهش توان خرید صنایع پایین دست داخلی، در کنار تحریم های ظالمانه ای که بر صادرات محصولات پتروشیمی تحمیل گردیده، به انباشت بیشتر محصولات در شرکت های پتروشیمی منجر خواهد شد، که این امر، زیان های جبران ناپذیری را به زنجیره تأمین صنایع پتروشیمی وارد خواهد آورد.

 

لذا مجدداً پیشنهاد می گردد به منظور برون‌رفت از شرایط نابسامان فعلی و مدیریت به هنگام تقاضا، نسبت به تداوم افزایش عرضه PVC به میزان حداقل ۱۰ هزار تن در هفته و تداوم عرضه PVC به صورت سلف در بورس، اقدام شایسته صورت پذیرد.

 

پیشاپیش از مساعدت و اقدامات سرکارعالی کمال تشکر را دارد

                                                                                                                             با احترام 
                                                                                                                       عباسعلی متوسلیان
                                                                                                                  رئیس هیئت مدیره انجمن 

 

رونوشت: 
جناب آقای صادقی نیارکی،مدیر کل محترم دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت 

جناب آقای مولاخواه، مدیر کل محترم نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان 

جناب آقای سلطانی نژاد، ریاست محترم شرکت بورس کالای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا