اخباراخبار ویژه

انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: همگرایی و هم افزایی به دور از حاشیه سازی/ انجمنی که می داند چه می خواهد

بسپار/ ایران پلیمر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاندهای پلیمری در سال های اخیر نشان داده که فضای تشکلی را می شناسد و از پتانسیل این فضا به خوبی برای ایفای منفعت اعضای خود بهره می برد. زیرساخت سازی های این انجمن به لطف هیات مدیره های آن و استمرار حرکت های اصلاحی، نمونه ای نسبتا موفق برای دیگر تشکل های کشور است. پایه گذاری برگزاری کنفرانسی علمی و منطقه ای که میزبانی دست درکاران این صنعت را مستمرا در راستای شبکه سازی های تجاری نیز،  برعهده داشته و دارد از جمله فعالیت های این انجمن است. تلاش برای تعدیل یا تقویت عوارض و تعرفه ها و مشارکت در تصمیم سازی های دولتی نقش دیگر این تشکل برای اعضا بوده است. در همین دوران مقابله با شیوع کرونا در کشور و در دنیا، این انجمن از پا ننشست و توانست بستر آموزش های مجازی خود را تقویت کند و با برگزاری دوره های آنلاین در پنج شنبه های آموزش بخشی دیگر از رسالت های خود را محقق کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران(ایمپا)، در راستای اصلاح مصوبه حذف گرد کردن تقاضاهای زیر 22 تن و حاشیه های پیرامونی، هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران اطلاعیه ای صادر کرد.

پیرو موضوع حذف مصوبه گِرد کردن تقاضاهای زیر 22 تن به یک بلوک 22 تنی، انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران به واسطه نوع فعالیت واحدهای عضو انجمن که اغلب تنوع گرید داشته و سهمیه آنان به گریدهای گوناگونی تقسیم می شود و سهم هر یک از گریدها به زیر 22 تن کاهش می یابد، از لحظه حذف مصوبه مذکور،  به عنوان نخستین انجمنی که موضوع را در دستور کار قرار داد، رایزنی با سازمان ها، نهادها و مجموعه های حاضر در نهادهای تصمیم گیر را آغاز نمود. چنان چه در اسفندماه با این موضوع نامه هایی چند به سرپرست وقت معاونت صنایع وزارت صمت، دکتر صادقی نیارکی، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، مهندس طهماسبی، معاونت عملیات و نظارت بورس کالا، مهندس محتشمی پور، انجمن ملی صنایع پلیمر، دکتر ترکمان و همچنین نامه هایی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ریاست سازمان بورس کالای ایران و دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران، آقای مهندس میربلوک  ارسال شد.

از سوی دیگر، رییس هیات مدیره انجمن، امیدکوشکی و سعید زکایی، عضو هیات مدیره انجمن، با حضور در جلسه کمیته راهبردی مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی در ابتدای اردیبهشت ماه، مجددا بر بازگشت مصوبه گرد کردن تقاضاهای زیر 22 تن تاکید کرده و پیشنهادات خود را نیز در این زمینه ارائه نمودند که مصوب شد با حضور نمایندگان بورس کالا در جلسات آتی کمیته مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

به جهت  اهمیت موضوع، به منظور آگاهی انجمن های درگیر در این موضوع، نامه هایی به انجمن های مختلف صنایع تکمیلی ارسال شد. ذکر این نکته ضروری است که  انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران دست تمامی افراد، انجمن ها، اتحادیه ها و سازمان ها در رفع معضلات و مسایل ریز و درشت این صنعت را می فشارد و از هیچ تلاشی برای همگرایی و هم افزایی میان صنایع تکمیلی، صنایع میانی و صنایع بالادستی دریغ نخواهد کرد. لذا این انجمن مادامی که منافع صنعت بزرگ پلاستیک و منافع اعضای انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، در خطر نباشد، هیچ گونه تقابل و تعارضی با هیج انجمن، اتحادیه و شرکتی نداشته و ندارد و از اهالی صنعت پلیمر کشور میخواهد به دور از حاشیه سازی های بی ثمر، هم چون گذشته بر رفع معضلات این صنعت اهتمام ورزند.

انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با هدف ایجاد سازمانی متشکل از تشکل های صنعت میانی و صنایع تکمیلی پتروشیمی جهت حضور نماینده این تشکلها در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری شکل گرفته است و احقاق حقوق تشکلهای عضو اولویت اصلی این تشکل به شمار می رود. تلاش هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر بر این پایه استوار بوده است و از نظرات کارشناسی انجمن های عضو نیز فراخور موضوعات روز بهره برده است. بروز هر گونه انحرافی در چارچوب سازمانی انجمن ملی صنایع پلیمر با حضور تشکل ها مرتفع شده و در آینده نیز در همین ساختار مرتفع خواهد شد. انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران همچنان یکی از تشکل های عضو انجمن ملی صنایع پلیمر می باشد و این تشکل را نماینده خود در مراکز تصمیم گیری می داند.

امیداست با تلاش جمعی همه مجموعه های حاضر در زنجیره صنعت پتروشیمی کشور، از بحران های کشور به سلامت عبور کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا