اخبار

انجمن صنفی مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران “خاطرات ماندگار” 10 چهره سرشناس را منتشر کرد

بسپار/ ایران پلیمر کتاب خاطرات ماندگار که نخستین کتاب غیر فنی و غیر علمی ست که توسط انجمن پلیمر و پتروشیمی ایران منتشر شده است و  به شرح حال چند تن از بزرگان این صنعت همچون عباس شعری مقدم، عادل نژاد سلیم، علی اکبر وحیدی آل آقا، فرامرز افشار طارمی، محمدحسن پیوندی، علی منزوی، حسین نازک دست، حسین ابویی مهرریزی، محمدعلی عمادی و وحید تقی خانی پرداخته است.

این کتاب توسط آمنه سبحانی، آرش عطاری و علیرضا قادری تالیف و گردآوری شده است. 

 

پیشگفتار 

سپاس و ستایش آفریدگاری را که هر چه آفرید درست و خوب آفرید و آنچه کرد بسنده و پسندیده کرد. آسمان ها را بیافریند به قدرت و در میان آنها زمین نهاد به حکمت، یکی را جنبش و یکی را آرام و هر دو خواست و فرمان او را رام.

از بهار 96 برآن شدیم، فرصتی را فراهم نماییم تا نسل های بعدی به پای خاطرات و تجارب بزرگان صنعت نفت ایران که بخشی از ریشه ی این درخت تنومند هستند، بنشینند.

کتاب خاطرات ماندگار شرح حال چند تن از بزرگانی است که برای سربلندی این مزر و بوم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. هر چند در صنعتی با قدمت بیش از یک قرن بزرگان صاحب نام فراوانی حضور داشته و دارند و نمی توان به این کتاب بسنده کرد، اما این نگاه موجب نشد تا در این مسیر مردد شویم.

مستند سازی تجریبات و انتقال آن به نسل های بعدی بی شک یک مسوولیت اجتماعی است که مسیر توسعه را روشن تر و هموار می سازد، انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران در صدد است علاوه بر رسالت خود در حوزه انتشار کتاب های علمی بابی را در راستای مسوولیت اجتماعی انجمن نیز باز نماید و چاپ این کتاب می تواند آغازی بر این راه باشد.

رامین خسرو خاور

رییس انجمن

 علاقه مندان می توانند این کتاب را از انجمن صنفی مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا