اخبار

انجمن پلی اتیلن نمایشگاه تخصصی صنعت آبیاری تحت فشار را برگزار می کند

بسپار به نقل از وبگاه انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن می نویسد، انجمن نمایشگاه تخصصی صنعت آبیاری تحت فشار را سال آینده برگزار خواهد کرد.


بر این اساس نخستین جلسه بررسی برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت آبیاری تحت فشار 18 بهمن ماه با حضور محسن جمالیان، مجید حمیدی، بابک صابری، عباس افشاری و بابک دیانت پی  در محل انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن برگزار شد.



در این جلسه، محسن جمالیان ابتدا به ضرورت توجه دولت به تمام صنایع اشاره کرد و گفت: متأسفانه تنها صنعتی که در کشور ما به آن توجه می شود، صنعت خودرو است؛ این در حالی است که ظرفیت های خودرویی در کشور اشباع و عدم توجه به باقی صنایع موجب شکاف توسعه ای در بخش صنایع کشور می شود.



وی در ادامه به ضرورت نظارت و آزمایش محصولات صادراتی توسط نهادهای مسئول اشاره کرد و با تأکید به حیثیت هویت ملی در عرصه جهانی گفت: برای واردات موانع بسیاری همچون گمرک، استاندارد، آزمایش و کنترل کیفی وجود دارد؛ این در حالی است که برای صادرات از تمام این موارد چشم پوشی شده و هر محصولی می تواند صادر شود که خود می تواند منجر به تخریب چهره صنعت کشور در عرصه های جهانی شود و موجبات بی اعتمادی را به جای تقویت و جلب نظر مخاطبان خارجی فراهم سازد.



رئیس هیأت مدیره انجمن در ادامه به عدم بازخورد مناسب و همچنین عدم وجود نوآوری در محصولات نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: به جهت رشد کیفی و افزایش بازخورد مناسب آمادگی عقد تفاهمنامه بین انجمن های مرتبط و نیز برگزاری کلاس های ویژه کارشناسان را داریم.



در ادامه جلسه ملک محمدی ابتدا به بحث تخصیص بودجه ای مناسب و مداوم اشاره کرد و گفت: یک سال بودجه مطلوب تخصیص داده می شود و همه می روند سراغ افزایش تولید و خرید کالا و گرفتن وام به جهت توسعه، ولی سال بعد بودجه کم می شود و تولیدکنندگان که به علت گرفتن وام و خرید کالا بدهکار هستند، متضرر می شوند.



وی افزود: از همین رو پیشنهاد می شود در ابتدا منیت را کنار بگذاریم و حال که دولت فعلی پتانسیل مناسبی به جهت گفتگو و نیز انجام کار دارد، با مذاکراتی، شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.



وی در ادامه و در راستای صحبت های مهندس جمالیان پیشنهاد کرد که به جهت ارائه کار بهتر و خدمت رسانی صحیح تر، می بایست خود انجمن ها با برگزاری جلسات یکپارچه به ارائه طرح هایی ساختاریافته به دولت بپردازند تا هم به انجمن خود مشروعیت بیشتری ببخشند و هم آن تولیدکننده های مرتبط و کارا که می توانند به بهبود تولید کمک کنند به دولت معرفی و خدمت کنند.



رئیس هیأت مدیره انجمن آبیاری خراسان رضوی در ادامه و در خصوص بحث برگزاری نمایشگاه به زمان برگزاری اشاره کرد و گفت: تخصیص زمان مناسب برای حضور همگان از جمله ضروریات برگزاری است. 



وی در ادامه بر هدف گذاری صحیح نیز تأکید کرد و افزود: باید از سیاست «جنس قدیمی، دوست قدیمی» پرهیز کنیم و با ارائه محصولات جدید، شرایط برای بستن قرارداد و حضور مسئولان برای بازدید از این نوآوری ها را فراهم کنیم. 



ملک محمدی همچنین به ضعف آموزشی کارشناسان مسئول اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشاورزان از کارشناسان به لحاظ سطح جلوتر هستند و برای رفع این نقیصه  پیشنهاد می شود در خلال برگزاری نمایشگاه و در بخش ورک شاپ ها، کارگاه هایی نیز برای ارتقای سطح علمی و عملی کارشناسان در نظر گرفته شود.



بابک صابری نیز به عدم توجه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به «وِندور لیست»، اشاره و حضور تولیدکننده های «وِندور لیست» در نمایشگاه را از ضروری دانست.



وی در ادامه به ضرورت ترغیب شرکت های برجسته برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور این شرکت ها نه تنها وزنه و اعتباری برای نمایشگاه محسوب می شود، بلکه موجب حضور سایر شرکت ها و نیز بستن عقد قراردادهای مطلوب نیز می شود؛ همچنین شرکت های با گِرِید پایین تر نیز می توانند از کیفیت تولیدات این شرکت ها بهره مند شده و در راستای بهبود و ارتقای سطح خود استفاده و مشاوره بگیرند.



صابری در ادامه پیشنهاد ارائه کارگاه هایی علمی و عملی در خلال برگزاری نمایشگاه به جهت افزایش سطح کیفی مخاطبان و تولیدکننده ها را داد و گفت: می توان بخشی از کارگاه را نیز به ارائه دستاوردهای نو توسط تولیدکننده ها تخصیص داد و همچنین کارگاه هایی به جهت آشنایی با نوآوری های جهانی برگزار کرد.



بابک دیانت پی، دبیر انجمن بر مبحث مخاطب نمایشگاه تأکید کرد و گفت: باید یک اطلاع یابی از اینکه چه کسانی مخاطب ما هستند صورت پذیرد و پس از آن برای بالابردن ضریب اهمیت برگزاری نمایشگاه و ترغیب شرکت ها برای حضور، یک فرایند اطلاع رسانی طولانی از طریق وسایل ارتباط جمعی انجام شود.



وی در ادامه به ضرورت تعیین مجری برگزاری و تخصیص یک بودجه اولیه جهت شروع فعالیت های برگزاری اشاره کرد.



در ادامه عباس افشاری نیز به بحث نوآوری اشاره کرد و گفت: ایجاد نوآوری مستلزم تغییر در ساختار تولید و سپس اطلاع رسانی مطلوب است؛ چرا که اطلاع رسانی مطلوب می تواند زمینه ساز حضور بسیاری از مخاطبان در نمایشگاه در سطح ملی و فراملی شود.



در ادامه جلسه حاضرین به مواردی از معایب نمایشگاه هایی که تا کنون برگزار شده اشاره و بر عدم تکرار این معایب تأکید کردند. بخشی از این معایب به قرار زیر است:



–    عدم اطلاع رسانی صحیح؛

–    عدم حضور متولیان اصلی؛

–    سالن های نامناسب جهت برگزاری؛

–    بازخورد کم در مقابل هزینه بالا [ ی صرف شده]؛

–    وجود سیاست های نامناسب در بستن قراردادها؛

–    عدم حضور نیروهای ماهر در غرفه ها؛

–    مکان برگزاری نامناسب و

–    عدم تفکیک صنایع گوناگون.



همچنین حاضرین به جهت ارتقای سطح کیفی برگزاری نمایشگاه پیشنهاداتی را مطرح کردند که اهم این موارد به قرار زیر است:



–    عدم اجازه نسبت به حضور شرکت هایی که عضور «وِندور لیست» نیستند؛

–    تنگ تر شدن دروازه کیفی محصولات؛

–    تقسیم بندی جغرافیایی جهت برگزاری نمایشگاه؛

–    تخصیص هویت زمانی نسبت به برگزاری نمایشگاه؛

–    ایجاد شرایط مطلوب جهت بازدید پیمانکاران از نمایشگاه؛

–    ایجاد زمینه هایی برای فروش مستقیم محصولات به کشاورزها و

–    زمینه سازی برای تسهیل در رفت و آمد بازدیدکننده ها.



شایان ذکر است که جلسات بعدی برگزاری نمایشگاه ملی و تخصصی صنعت آبیاری تحت فشار نیز متعاقباً اعلام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا