اخبار

انواع جدید پلی‌متیلن برای اجزای سامانه سوخت‌رسانی در خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Polyplastics توسعه انواع جدیدی از پلی‎متیلن را تحت نام تجاری DURACON® آغاز کرده است که جریان‌پذیری و سختی بالا دارد و محدودیت‌های طراحی را در تولید قطعات قالب‌ریزی شده برای ساخت اجزای سامانه احتراق خودرو برطرف کرده است. 
این شرکت به صورت تجاری محصول DURACON®H140-54C را به بازار عرضه کرده است که نوعی از این ماده با جریان‌پذیری و سختی بالاست و نرخ جریان مذاب آن در حدود 14 است. این ماده برای گستره‌ای از کاربردهای قالب‌ریزی (در شرایط تحت فشار در استوانه‌های تزریق) مناسب است و در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از استفاده بیشتر از مواد سخت‌تر آن است که امکان ظرافت بیشتر در تولید محصولات فراهم می‌شود. در عین حال این محصول به واسطه دیواره‌های نازک‌تر، از جریان‌پذیری بالاتر با افزایش بیشینه فشار (که در طول فرایند قالب‌گیری تزریقی صورت می‌گیرد)، جلوگیری می‌کند.
مواد جدیدی با مقاومت عالی در برابر سوخت توسط این شرکت تولید شده است که سبد محصولات پرچم‌دار DURCAN® را تکمیل کرده است. در حال حاضر از این مواد به سبب مقاومت در برابر سوخت به صورت گسترده در خودروسازی و اجزای سامانه‌های سوخت‌رسانی استفاده می‌شود. 
سایر انواع پلی‌متیلن‌هایی که زیرمجوعه این نام تجاری توسعه داده شده‌اند شامل پلی‌متیلن‌های مقاوم در برابر اسید و پلی‌متیلن‌های رسانای الکتریکی هستند. به صورت کلی یکی از محدودیت‌های پلی‌متیلن‌ها همواره ضعفی بوده است که در برابر اسیدهای قوی‌تر داشتند اما با توسعه این مواد جدید مقاوم در برابر اسید، بهبودها‌یی حاصل شده است. این مواد مقاوم در برابر اسید برای کاربردهایی از سامانه سوخت شامل سوپاپ‌های ORVR و لبه‌های پمپ‌های سوخت‌رسانی که در بیرون مخزن سوخت قرار دارند، مناسب هستند. چنین قطعاتی ممکن است در تماس با مایعات تمیزکننده در خودرو، باران‌های اسیدی و سایر ذرات تخریب شوند. نوع دیگر پلی‌متیلن‌های این سبد محصولی، پلی‌متیلن‌های رسانای الکتریکی هستند که در اجزایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در تماس با سوخت هستند و از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کنند. عموما زمانی که رزین دارای خاصیت رسانش است، بر خواص عملکردی دیگری تاثیر می‌گذارد که حاصل جریان‌پذیری و سختی کمتر است. با این حال محصول تولیدشده توسط این شرکت علاوه بر داشتن خاصیت رسانش، خواص عملکردی خود را در حوزه جریان‌پذیری و سختی حفظ کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا