اخبار

اوراسیا؛ فرصت جدید صادراتی ایران

بسپار/ ایران پلیمر عضو اتاق مشترک ایران و روسیه معتقد است در کنار امکان استفاده از تعرفه‌های ترجیحی و امتیازهایی که در قالب اتحادیه اوراسیا به ایران اعطا می‌شود، این اتحادیه می‌تواند یک بازار جدید صادراتی در اختیار ایران بگذارد.

فاطمه مقیمی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در سال‌های گذشته و در چارچوب تجارت بین‌المللی دنبال شده، موضوع اتحادها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است که کشورها به عضویت آن در می‌آیند.

به گفته وی، ایران در سال‌های گذشته قدری از این اتحادیه‌ها جا مانده و قطعا عضویت در اوراسیا می‌تواند مقدمه‌ای برای حضور فعال‌تر در این اتحادیه‌ها باشد.

عضو اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به بازار گسترده اوراسیا، اظهار کرد: این اتحادیه با توجه به کشورهای حاضر در آن می‌تواند در چارچوب کالاهای صادراتی ایران نقش‌آفرینی جدی داشته باشد. کشوری همچون روسیه یا دیگر اعضای این اتحادیه، بازار قابل توجهی برای کالاهای صادراتی ایران به‌شمار می‌رود.

مقیمی ادامه داد: در کنار بازار کشورهای عضو، حضور گسترده‌تر ما در بازار اوراسیا می‌تواند به معرفی کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی منجر شود. در این چارچوب در صورت به دست آوردن بازارهای جدید، امکان معرفی کالاهای خود به دیگر کشورها را نیز پیدا خواهیم کرد.

به گفته وی، عضویت در اوراسیا در مرحله مقدماتی خود به سر می‌برد و با طی شدن مراحل بعدی می‌توان نتایج عضویت در این اتحادیه را دید.

با طی شدن مقدمات لازم از پنجم آبان امسال، عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز شد. این عضویت فعلا به شکل آزمایشی آغاز شده و پس از سه سال می‌تواند به عضویت دائم منجر شود.

اوراسیا با ۲۰ میلیون متر مربع وسعت جغرافیایی و بیش از ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت، یکی از اصلی‌ترین اتحادیه‌های اقتصادی منطقه به شمار می‌رود. تعرفه‌های ترجیحی، مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های گمرکی، بخشی از مزایایی است که با عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا تامین می‌شود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا