اخبار

اولین خودروی زیست پایه از PLA ساخته شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر اولین خودروی پایه زیستی با موفقیت در هلند طراحی و ساخته شد. این اولین باری است که تمامی بدنه ی یک خودرو کاملا از بسپار پایه زیستی تشکیل شده است. در ساخت این بدنه از هیچگونه فلز و یا پلاستیک سنتی استفاده نشده است. برای ساخت این خودرو از PLA تولیدی شرکت Total Corbion استفاده شده است. این گونه ی PLA نام تجاری Luminy را دارا می باشد. تولید این خودرو به عنوان بخشی از اقتصاد مدور اروپا شناخته خواهد شد. این خودروی زیست پایه Noah نام گرفته است.
این خودروی تولیدی که به عنوان یک خودروی داخل شهری شناخته می شود، د ارای دو صندلی و فضای بسیار کوچکی می باشد. به زودی طی تمهیداتی این خودرو به تولیدکنندگان خودرویی، تامین کننده ها و دانشگاه ها معرفی خواهد شد تا این مراکز را تحت تاثیر خود قرار دهد. 
با توجه به ترکیبات زیستی این خودرو، وزن آن بسیار سبک بوده و برقی می باشد. Noah قادر است تا سرعت 110 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و شارژ باطری خود را تا 240 کیلومتر حفظ نماید. Noah با داشتن 360 کیلوگرم وزن خودرو و باطری های آن، وزنی معادل با نصف یک خودروی معمولی را داراست. علاوه بر این، تمامی قطعات Noah قابل بازیافت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا