اخباراخبار ویژه

اولین طرح الزام آور مربوط به بازیافت در کالیفرنیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  مجمع بازیافت کنندگان پلاستیک از امضای این طرح خوشحال شدند. این طرح برای کاهش مقدار ضایعات پلاستیک در محیط، بهبود سرعت بازیافت و ایجاد تجارتی بزرگتر برای بازیافت طراحی شده است.
Gavin Newsom ، فرماندار کالیفرنیا بر اساس طرح قانونی 793 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن بسته بندی های نوشیدنی بیشترین سهم را در بازیافت به خود اختصاص می دهند. بر اساس این قانون جدید، شرکت هایی که بطری نوشیدنی آن ها پلاستیکی است باید تا سال 2022، 15% از پلاستیک های بازیافتی در بطری-هایشان استفاده کنند. این عدد تا سال 2025 باید 25% و تا سال 2030 باید به مقدار 50% برسد.
بر اساس داده های آماری، به طور میانگین در کالیفرنیا، 12 میلیارد بطری پلاستیکی هر ساله به فروش می رسد و حدود 70% از این بطری ها بازیافت نمی شوند.
طرح قانونی 793 دو سال پیش تعریف شده و در ابتدا با مخالفت گروه های صنعتی واجه شد. ولی سپس توانست حمایت آن ها را به دست آورد. انجمن بازیافت کنندگان پلاستیک در پاسخ به این قانوان در 25 سپتامبر بیان کرد، این انجمن از فرماندار کالیفرنیا، آقای Gavin Newsom برای تصویب این قانون تشکر می کند. قانونی که در آن استفاده از پلاستیک های بازیافتی در تولید بطری های نوشیدنی، برای اولین بار در ایالات متحده الزامی شده است.
به عنوان یک مجمع بین لمللی در حوزه ی بازیافت پلاستیک، ما از این قانون حمایت می کنیم تا پلاستیک های بیشتری جمع آوری و بازیافت شوند و شرکت های بازیافت کننده بتوانند سهم خود را در اجرای این قانون به خوبی انجام دهند. انجمن بازیافت پلاستیک آمریکا، اولین مرکزی بود که در سال 2006 از طرح اجباری استفاده از مواد بازیافتی در تولیدات پلاستیکی حمایت کرد.
مدیر مجمع، Steve Alexander، این لایحه را یک گام مهم به جلو نامید که به صورت مالی به سیستم مدیریت بازیافت ضایعات بازمی گردد.
تولید کنندگان نوشیدنی در صورت تخطی از این قانون باید به ازای هر پوند از PCR 20 سنت جریمه بدهند و چاره ای جز پذیرش این قانون ندارند. این پول به حساب جدید مجازات افزایش بازیافت واریز شده و برای بازیافت، ایجاد زیرساخت، جمع آوری و فراوری پلاستیک بازیافتی مورد نیاز بطری های نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.
Alexander همچنین بیان کرد، این قانون یک گام در جهت درست است ولی این اولین گام است. ما منتظریم حداقل میزان تقاضا برای پلاستیک های بازیافتی افزایش بیشتری پیدا کند. انجمن امیدوار است به زودی با برندهای معروف برای اجرای این قانون وارد مذاکره شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا