اخبار

اولین محصول گرافنی مخصوص جوهرها و پوشش ها به بازار معرفی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Graphene Limited از تولید یک محصول جدید خود با نام PureGRAPH خبر داده است. در طول ۵ سال اخیر این شرکت با دانشگاه های بسیاری همکاری کرده است. این شرکت بر فرآیندهای تولیدی بسیاری تمرکز نموده تا محدوده ی گسترده ای از این محصولات را تولید نماید. پس از انجام آزمون بسیار و طراحی های گوناگون این شرکت در نهایت موفق شد محصول PureGRAPH را تولید نماید.

اولین محصول ساخته شده از این دست، ابعاد صفحه ای ۲۰ میکرومتر، ۱۰ میکرومتر و ۵ میکرومتر را دارا بود. ابعاد گوناگون دیگری نیز در ادامه قابل تولید شدن خواهد بود. برای کاربردهای خاص مد نظر مشتریان شرکت Graphene Limited قادر خواهد بود ابعاد صفحه ای گوناگونی را طراحی و تولید نماید.

هریک از ابعاد تولیدی برای کاربرد ویژه ای مد نظر می باشد. به عنوان مثال ابعاد ۲۰ میکرومتری برای کاربردهای تاخیر اندازی شعله، رسانایی حرارتی و خواص تقویتی مناسب شناخته می شود. از جمله کاربردهایی که می توان در آن ها از این محصولات استفاده نمود می توان به رنگ های تاخیرانداز شعله، سیمان و منسوجات زمینی (Geotextile) اشاره کرد.

گرافن های تولیدی با ابعاد صفحه ای ۵ میکرون می توانند برای فرمول بندی هایی مورد استفاده قرار گیرند که سامانه ی آن ها گرانروی اندکی داشته باشد. به عنوان سامانه های دارای گرانروی اندک می توان به جوهرهایی اشاره کرد که پایداری داشته و ظاهر نهایی فیلم بسیار حائز اهمیت است. از جمله چنین جوهرهایی می توان به جوهرها و پوشش های رسانای الکتریسیته اشاره کرد.

با توجه به روش ساخت منحصر به فرد این محصول و قابل کنترل بودن ابعاد صفحات آن ها، احتمال وجود ساختارهای خوشه ای به حداقل مقدار ممکن می رسد. این مساله گرافن های تولیدی را برای استفاده در محدوده ی گسترده ای از حلال ها و رزین های پلیمری مناسب می کند.

با وجود دانشگاهی بودن چنین محصولاتی، سفارش های چندین کیلوگرمی از طرف صتعت، در حال حاضر برای آن ها وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا