اخبار

اولین چرم مصنوعی کاملا مشابه چرم حیوانی دنیا تولید شد

بسپار می نویسد, یک شرکت نوپا در نیوجرسی آمریکا برای اولین بار در دنیا با استفاده از روش های مهندسی زیستی موفق به تولید چرم مصنوعی کاملا مشابه با کیفیت چرم حیوانی شده است.

به نقل از دیجیتال ترندز، این چرم Zoa نام گرفته و تولید آن نتیجه ۵ سال تحقیق و بررسی مداوم در آزمایشگاه های این شرکت است.

برای تولید این چرم هیچ نیازی به کشتار و سلاخی حیوانات نیست و با توجه به قابلیت تبدیل چرم یادشده به حالت مایع می توان از این ماده به شیوه های کاملا جدید و بی سابقه هم استفاده کرد.

شرکت سازنده که Modern Meadow نام دارد، پیش از این توانسته بود برخی انواع بافت های بدن انسان را هم برای تحقیقات پزشکی تهیه کند. با توجه به بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری چرم می توان امید داشت محصول این شرکت که قابل تولید با ضخامت، قابلیت ارتجاعی و رنگ های متنوع است، با استقبال گسترده ای مواجه شود.

تولید این چرم در یک فرایند هوشمند زیستی مبتنی بر فناوری نانو صورت گرفته و بدین منظور از سلول های بدن حیوانات نمونه برداری شده است. در نتیجه محققان موفق به تولید آزمایشگاهی کلاژن شده اند که پروتئین بنیادی سازنده بافت های بدن بسیاری از حیوانات است. از چرم مذکور برای تولید یک تی شرت نازک هم استفاده شده، امری که تا به حال بی سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا