اخبار

ایجاد بسترهای لازم برای استقرار شرکت‌های صادراتی در پارک بین‌المللی ایران

بسپار/ ایران پلیمر رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به بازدید اخیرش از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از توسعه همکاری‌ها بین معاونت علمی و سازمان پژوهش‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه خبر داد.

میثم فرج‌الهی با بیان این که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از باسابقه‌ترین نهادهای علم و فناوری کشور است که پروژه‌های بزرگی را در دست‌ دارد و به همین دلیل، از زیرساخت‌های لازم برای همکاری برخوردار است، در خصوص دستاورهای این بازدید، افزود: طی جلسه‌ای با رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و رؤسای پژوهشکده‌های این سازمان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره خوارزمی، تجاری‌سازی محصولات طرح‌های برگزیده این جشنواره و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشبرد پروژه‌های کلانی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در دست دارد را عهده‌دار شد. در مقابل، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هم متعهد شد تا در داوری و نظارت بر طرح‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مشارکت کند.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با توجه به زیرساخت‌ها و تجربه‌های متعددی که دارد، می‌تواند در پیشبرد پروژه‌های کلان و پیشران معاونت علمی مؤثر باشد و در پروژه‌هایی که انجام آن نیازمند همکاری مجموعه‎‌ای از شرکت‌ها است، به عنوان سرکنسرسیوم عمل کند. از این رو، قرار شد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منعقد و در این توافق‌نامه همه موارد همکاری با جزئیات عنوان‌ شود.

فرج‌الهی افزود: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، یک پارک بین‌المللی در حال تاسیس است و معاونت علمی می‌تواند بسترهای لازم برای استقرار شرکت‌های صادراتی در آنجا را فراهم‌  کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه پارک‌های ما ارتباط ساختاری چندانی با هم ندارند، گفت: اگر بتوانیم ارتباط خوبی بین پارک پردیس با پارک سازمان پژوهش‌ها برقرار کنیم، هم افزایی ارزشمندی صورت خواهد گرفت و از رهگذر این تعامل می‌توان ارتباط ساختاری بین پارک‌ها را عملیاتی‌ کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا