اخبار

ایجاد بیمه پژوهش و فناوری برای اولین بار در کشور

بسپار/ ایران پلیمر  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه با امضای تفاهم‌نامه با بیمه مرکزی، برای اولین بار در کشور، بیمه پژوهش و فناوری ایجاد می‌شود؛ گفت: راه‌اندازی بیمه پژوهش و فناوری نشانه بلوغ صنعت بیمه است.

 محمدعلی زلفی‌گل در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در ساختمان ستاد بیمه مرکزی انجام شد، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که پس از تغییرات مدیریتی یا تغییر کارفرمایان و مجریان، طرح‌ها و پژوهش‌های محققان ناقص می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد که در این راستا ورود بیمه می‌تواند ما را از این آسیب دور کند.
وی افزود: حضور صنعت بیمه در طرح‌های پژوهشی و فناوری باعث رشد علمی کشور و تقویت ارتباطات دانشگاه با صنعت و جامعه شده و فرصت بهره‌مندی بیشتر جامعه از پژوهش‌های دانشگاهی را فراهم می‌کند.

وزیر علوم با بیان اینکه در دنیا نیز بیمه‌های پژوهش و فناوری خیلی مسبوق به سابقه نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشرو و پیشگام در زمینه بیمه پژوهش و فناوری است و در داخل نیز برای اولین بار در دولت سیزدهم این افتخار را داریم که صنعت بیمه را در طرح‌های پژوهش و فناوری وارد کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه وقتی بیمه در  یک حوزه وارد می‌شود؛ نگرانی مجریان و ذینفعان آن حوزه از آینده کمتر می‌شود، گفت: ورود صنعت بیمه به طرح‌های پژوهشی و فناوری نشانه بلوغ صنعت بیمه است.

زلفی گل در ادامه گفت: اگر از زاویه نقش بیمه در سلامت جامعه به موضوع نگاه کنیم؛ بیمه در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه و تقویت آرامش خاطر نقش دارد و از این حیث صنعت ارزشمندی برای کشور است.

وی تأکید کرد: حضور صنعت بیمه در فعالیت‌های اقتصادی بیانگر این موضوع است که افراد می‌توانند متناسب با استعداد، برنامه‌ها و امکانات خود تلاش و کوشش کنند و این اطمینان را داشته باشند که با حضور بیمه نگرانی آنها از آینده حوزه فعالیتشان کمتر خواهد شد.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند بستر حضور اعضای هیئت علمی را به عنوان فرصت مطالعاتی در صنعت بیمه فراهم کند و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های فناوری پارک‌های علم و فناوری را برای حل مشکلات صنعت بیمه و مسائل آن به کار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مسئولان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توصیه کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در پژوهشکده بیمه وجود دارد، نسبت به استفاده از ظرفیت‌های علمی محققان آزاد و همچنین محققان پسا دکترا اقدام کنند و در این زمینه حتی ایجاد سازگاری برای تعریف امریه پسا دکترا در صنعت بیمه نیز مسیر مناسبی برای نهادینه کردن پژوهش و فناوری در صنعت بیمه محسوب می‌شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حمایت بیمه‌ای از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، ایجاد ساز و کار مناسب به منظور پوشش بیمه‌ای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پارک‌های علم و فناوری، حل مسائل صنعت بیمه با راهکارهای نوآورانه و فناورانه و حضور اعضای هیئت علمی به‌ عنوان فرصت مطالعاتی در صنعت بیمه از مهمترین محورهای تفاهم‌نامه وزارت علوم و بیمه مرکزی است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا