اخبار

ایران پلاست فرصت بازاریابی خارجی ها و حذف رقبای داخلی نشود

بسپار می نویسد، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می گوید که نمایشگاه بین المللی ایران پلاست را باید به عنوان یک رویداد تجاری که هدف ان توسعه بازاریابی است دید و کارکردهای دیگری نظیر معرفی تکنولوژی ها و خط مشی های آینده صنعت که در اکسپوهای بین المللی وجود دارند، از ایران پلاست انتظار نمی رود و یکی از جذابیت های نمایشگاه برای شرکت های داخلی هم توسعه درست همین کارکرد است و از این منظر از آن استقبال خوبی می شود.

محمدرضا محتشمی پور می گوید: در نمایشگاه ایران پلاست شاهد حضور حداکثری تولید کنندگان تهرانی هستیم ، ولی تولید کنندگان قطب های دیگری نظیر اصفهان و مشهد انگیزه ای برای مشارکت ندارند .به عنوان مثال تولید کننده خراسانی بازارهایی در تاجیکستان و پاکستان دارد و به دلیل عدم حضور آنان در ایران پلاست، رغبت چندانی به مشارکت در نمایشگاه ندارد.

محتشمی پور در خصوص ویژگی های بازار ایران برای شرکت های خارجی می گوید: ایران به دلیل جمعیت بالا و تنوع اقلیمی از بازار بزرگ و نسبتا خوبی برای تولید کنندگان خارجی برخوردار است و آنها با هوشمندی از این فرصت برای حذف رقیب داخلی خود استفاده می کنند ، بنابراین باید فضای رقابت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کنیم.

وی همچنین فرصت برگزاری نمایشگاه را برای سازماندهی بانک اطلاعاتی فعالان واقعی صنعت می داند و می افزاید : نباید همه توان خود را مصروف برگزاری نمایشگاه کنیم و بهتر است برای بعد از برگزاری نمایشگاه نیز برنامه ای مدون طراحی کنیم تا از ظرفیت های ایجاد شده توسط ایران پلاست در تمام سال بهره ببریم.

محتشمی پور در خصوص وظیفه اصلی نمایشگاه می گوید : کمک به صنعت برای موفقیت در حوزه تجاری ، کارکرد اصلی نمایشگاه است و برای دستیابی به این منظور باید توانمندی ها و ظرفیت های موجود در این صنعت را به بازار معرفی کند . بخش بزرگی از بازدید کنندگان، تولید کنندگان صنایع هستند و از این رو باید با تبلیغات هدفمند در نقاط تمرکز این صنایع نظیر شهرک های صنعتی مخاطبان تخصصی بیشتری مثل تجار، بنکدارها و تولید کنندگان این صنعت از نمایشگاه ایران پلاست بازدید می کنند.

وی در مورد ظرفیت های نمایشگاه ایران پلاست برای تقاطع میان بخش پایین دست و بالادست صنعت می گوید:نمایشگاه می توانست بواقع فرصت خوبی برای خلق این تقاطع و گفت و گو میان اجزای زنجیره صنعت فراهم کند، ولی واقعیت این است که ایجاد تعامل میان این دو حوزه با وجود واسطه هایی نظیر بورس کالا دچار مشکل شده است. از نظر من صنعت پتروشیمی و پلاستیک ایران دچار سوء تفاهم های عمیقی نسبت به هم هستند.

محتشمی پور در خاتمه در مورد مهمترین فعالیت دفتر توسعه صنایع پایین دست می گوید: مهمترین فعالیت دفتر پاین دستی در شرایط کنونی ، مساله بازار محصولات و تامین مواد اولیه است و ما تلاش می کنیم تا پیش از وقوع بحران های ناشی از تصمیمات یا تحولات بازار ، راهکارهایی برای آن بیاندیشیم و در عمل60 درصد فعالیت دفتر مصروف فرآیندهای منتهی به ایجاد تعادل در بازار می شود. برای این منظور از سامانه پایش بازار استفاده می کنیم که امکان رصد مداوم اطلاعات را برای ما فراهم می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا