اخبار

ایران پلاست محل نمایش قدرت،عظمت و توانمندی صنعت پلیمر در ایران است

بسپار می نویسد، علیرغم بی ثباتی در حضور مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس کاظمی، سال هاست که ریاست روابط عمومی این شرکت را برعهده دارد. وی که یکی از اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایران پلاست نیز هست، ایران پلاست را فرصتی برای بازارهای هدف جایگزین می داند و در عین حال بر لزوم ارتباطات بین المللی بیشتر تاکید می کند.
گفت و گوی زیر توسط ستاد خبری نمایشگاه یاد شده، انجام و منتشر شده است.

جایگاه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در میان سایر نمایشگاه های این صنعت چگونه است؟

نمایشگاه ایران پلاست محلی برای نمایش قدرت، عظمت و توانمندی صنعت پلیمر در ایران است. صنایع تکمیلی ایران در سال های گذشته دستاوردهای خوبی داشته است. من تا کنون نمایشگاه های بسیاری را در سایر کشورها دیده ام و بر این اساس معتقدم که خلاقیت و نوآوری تولیدکنندگان حاضر در ایران پلاست، بسیار فراتر از نمایشگاه های برگزار شده در کشورهای اطراف ما است.

برای اینکه از فرصت های بین المللی بودن نمایشگاه ایران پلاست بهره بیشتری برده شود، چه اقداماتی می توان انجام داد؟

نمایشگاه ایران پلاست از ابتدای تشکیل خود تا کنون رشد خوبی داشته و با وجود مشکلات موجود، مانع جدی ای بر سر راه پیشرفت این نمایشگاه وجود ندارد.

اما مدیریت ایران پلاست باید ارتباطات بین المللی خود را تقویت کند. به طوریکه فعالیت های بازاریابی و ارتباط با شرکت ها و نمایشگاه های دیگر، محدود به روزهای نمایشگاه نشود بلکه با استمرار روابط، خلاء موجود در فاصله دو ساله بین دوره های نمایشگاه نیز پر شود. مانند همان کاری که نمایشگاه کا آلمان انجام می دهد؛ به اینصورت که آنها در فرصت سه ساله ای که دارند، رابطه خود با شرکت های بزرگ و نمایشگاه های ایتالیا، فرانسه و سایر کشورها را حفظ می کنند.

شرکت بازرگانی پتروشیمی با توجه به اعتبار جهانی خود در این باره چه کمکی می تواند بکند؟

شرکت بازرگانی پتروشیمی با تجربه بیش از بیست ساله خود در امر فروش محصولات پتروشیمی و با استفاده از دفاتر خود در کشورهایی مانند هند، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی می تواند در این زمینه با فعالان صنعت پلاستیک و صنایع بالادستی آن همکاری کند.

شرکت بازرگانی پتروشیمی برای حضور موثر در نمایشگاه ایران پلاست چه برنامه هایی دارد؟

برای حضور موثر در نمایشگاه ایران پلاست، از طریق اتاق های بازرگانی برخی کشورها، شرکت های تولیدی و تجاری فعال در زمینه محصولات پتروشیمی را شناسایی و از آنها برای حضور در ایران پلاست هشتم دعوت کردیم. همچنین دعوت نامه هایی را برای شرکت های برتر داخلی فرستادیم تا در محل نمایشگاه پذیرای آنها باشیم.

از آنجایی که شرکت بازرگانی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شریک تجاری یکدیگر محسوب می شوند، بر اساس توافق صورت گرفته به صورت مشترک در یک غرفه پاسخگوی مراجعه کنندگان خواهند بود. به این صورت که شرکت بازرگانی پتروشیمی وظیفه معرفی و نحوه فروش محصولات را بر عهده خواهد داشت و کارشناسان هلدینگ خلیج فارس مسائل فنی و سیاست های کلی را شرح می دهند.

البته شرکت بازرگانی پتروشیمی غرفه دیگری با نام شرکت سرمایه گذاری ایران در این نمایشگاه دایر خواهد کرد که برنامه آن معرفی طرح های پلیمری در دست اجرا خواهد بود.

با توجه به شرایط خاص اقتصادی موجود، ایران پلاست چه فرصتی برای بهبود اوضاع ایجاد می کند؟

محصولات بسیاری از شرکت های ایرانی در حد استانداردهای بین المللی است. بنابراین نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی برای معرفی این محصولات به بازارهای بین المللی است.

در این شرایط که صنایع ایرانی برخی از بازارهای بین المللی خود را از دست داده است، ایران پلاست فرصت مناسبی برای جایگزینی بازارهای هدف جدید در کشورهای دیگر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا