اخبار

ایران ایر روکش‌های نانویی آنتی‌باکتریال و ضدحریق تولید داخل را تایید کرد

بسپار/ ایران پلیمر یکی از شرکت‌های تولیدکننده پارچه‌های مخصوص روکش صندلی هواپیما، با استفاده از فناوری‌نانو روکش آنتی‌باکتریال تولید کرده است. نمونه اولیه این محصول به شرکت ایران‌ایر تحویل و مورد تایید قرار گرفته است.

شرکت تیزتک، تولیدکننده انواع روکش‌های صندلی مخصوص صنایع هوایی و ریلی، موفق به تولید روکش صندلی هواپیمای آنتی‌باکتریال شده است. این شرکت پیش از این موفق به ایجاد خاصیت ضدحریق روی روکش‌های هواپیما شده بود که در راستای توسعه این فناوری، خاصیت آنتی‌باکتریال نیز به آن اضافه شد.

مهدی تابش از مدیران شرکت تیزتک می‌گوید: «یکی از نیازهای صنایع هوایی، استفاده از مواد ضدحریق است از این رو شرکت تیزتک اقدام به ارائه روکش‌های ضدحریق کرده است. با توجه به درخواست صنعت هوایی برای روکش‌های آنتی‌باکتریال در کنار خاصیت ضدحریق، شرکت تیزتک در حال حاضر هر دو خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدحریق را با استفاده از فناوری‌نانو روی روکش‌های مورداستفاده در صنعت هوایی ارائه می‌کند. این روکش‌ها می‌توانند در پتو، بالش و موکت داخل کابین هواپیما استفاده شوند.»

مهندس تابش می‌افزاید: «البته کاربرد این فناوری تنها به صنعت هوایی محدود نیست و در صنایع ریلی و جاده‌ای نیز می‌توان از آن استفاده کرد. ما در حال رایزنی با چند هتل و بیمارستان هستیم تا این فناوری در بخش‌هایی نظیر پتو و بالش در هتل و بیمارستان استفاده شود.»

وی با اشاره به این که خواص ضدآب نیز بسیار مطلوب شرکت‌های هوایی است، گفت: «بعد از ایجاد خاصیت ضدحریق و آنتی‌باکتریال به دنبال ارائه پوشش‌های آبگریز هستیم تا بتوانیم سه ویژگی ضدحریق، آنتی‌باکتریال و آبگریز را با هم در یک روکش داشته باشیم. تیم تحقیق و توسعه تیزتک در حال کار روی این پروژه است. در صورت تحقق این هدف، متناسب با نیاز هر مشتری می‌توان هر یک از این خواص یا همه آنها را در قالب یک روکش برای مشتری ایجاد کنیم.»

مهندس تابش از تولید ۴ هزار متر پارچه آنتی‌باکتریال نانویی خبر داد و افزود: «نمونه‌های اولیه از این روکش‌های نانویی آنتی‌باکتریال به شرکت ایران‌ایر داده شده و تاییدیه این شرکت نیز برای این محصول دریافت شده است. در حال حاضر در مرحله رایزنی برای انعقاد قرارداد با این شرکت هستیم و به صورت موازی با دو بیمارستان و یک هتل نیز صحبت‌هایی انجام شده تا این محصولات به این مراکز نیز عرضه شود.»

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا