اخباراخبار ویژه

ایران به حمله علیه اماکن دیپلماتیک خود پاسخ داد

بسپار/ ایران پلیمر شب گذشته و در عملیاتی با عنوان “وعده صادق” ایران با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد اصابت قرار داد.

این عملیات واکنشی به حمله هوایی دو هفته گذشته اسراییل به کنسول‌گری ایران در دمشق و در جوار سفارت ایران در سوریه بود که طی آن تعدادی از نظامیان ارشد نیروی قدس سپاه  از جمله سرتیپ محمدرضا زاهدی کشته شدند.

وزارت امور خارجه کشور همزمان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به‌ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز پس از این حمله اعلام کرد که اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.

 

تاکنون گزارش دقیقی از میزان خسارت های احتمالی حاصل از این عملیات منتشر نشده و نماینده اسراییل در سازمان ملل از شورای امنیت برای تشکیل جلسه اضطراری در عصر امروز درخواست داده است.

علیرغم بسته بودن بازارهای مالی همزمان با این عملیات، افزایش قیمت دلار گزارش شده و باید منتظر بود و دید بازارهای مالی نسبت به این رویداد چه واکنشی خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا