اخبار

ایران در ساخت “شهر نانو” در عمان همکاری می کند

بسپار/ ایران پلیمر با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و یک شرکت فعال در حوزه نانو فناوری، پورتال آموزشی فناوری کشور عمان به عنوان اولین گام ایجاد شهر نانو راه اندازی شد.

 پورتال آموزشی فناوری کشور عمان با هدف افزایش آگاهی قشرهای مختلف مردم و به‌ویژه آموزش دانشجویان و دانشگاهیان با همکاری یکی‌ از شرکت‌های فعال در حوزه نانو راه‌اندازی شد. این پورتال آموزشی اولین گام از یک پروژه بزرگ به نام شهر نانوی عمان (Oman Nano City) است.

پروژه شهر نانوی عمان قرار است با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی ایران تا سال 2023 تاسیس شود. این پروژه در حال حاضر در مرحله مطالعات امکان‌سنجی و طراحی قرار دارد و فاز اول آن در مساحت یک میلیون مترمربع در ناحیه‌ای در حاشیه شهر مسقط، پایتخت عمان ایجاد خواهد شد.

ایجاد زیرساخت فعالیت‌های تولیدی و تجاری شرکت‌های نانو از کشورهای مختلف به‌ویژه ایران هدف این پروژه است تا عمان را به مرکز تولید و تجارت فناوری‌نانو در بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی تبدیل کند.

شرکت ایرانی فعال در حوزه نانو اولین شرکت ایرانی است که حضور خود را در بازار عمان با مشارکت در پروژه پرتال آموزشی نانو عملی کرده است. این شرکت همچنین تجربه ایجاد چندین آزمایشگاه آموزشی در کشورهای مختلف از جمله چین و کوبا را دارد و کارگاه‌های آموزشی متعددی را در بیش از 10 کشور برگزار کرده است و قصد دارد با همکاری شرکت AUT عمان فعالیت‌های خود در حوزه آموزش و فروش تجهیزات و کیت‌های آموزشی نانو را در این کشور توسعه دهد.

منبع: ایسنا 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا