اخبار

ایران پلاست با حضور دو وزیر افتتاح شد

بسپار/ ایران پلیمر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست صبح امروز و در واپسین روز شهریورماه با حضور بیش از 600 غرفه گذار داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت NPC در آیین گشایش سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست حضور داشتند.

در این دوره از نمایشگاه، 570 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی از کشورهای چین ، هند، ایتالیا، ترکیه و روسیه حضوردارند.امسال 12 هیئت اقتصادی از 10 کشور عراق(3 هیئت)، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، ویتنام، ارمنستان، کنیا، هند و تونس  دعوت شده‌اند تا از نمایشگاه بازدید کنند. همچنین ۱۴ کشور مستقل نیز از کشورهای ایتالیا، اوکراین، چین، رومانی، روسیه، سوریه، لبنان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، عراق، تاجیکستان و ترکیه برای بازدید از دستاوردهای مشارکت کنندگان در نمایشگاه در ایران پلاست حضور یافته اند.

25 همایش و نشست تخصصی جانبی به همت تشکل ها و انجمن ها و شرکتهای داخلی و خارجی فعال در صنعت پلاستیک در حاشیه این نمایشگاه برگزار میشود.

 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمیف دکتر بهزاد محمدی در مراسمی که به همین مناسبت در سالن خلیج فارس برپا شد، طی سخنانی  گفت: ایران پلاست مهمترین رویداد خاورمیانه و کانال ارتباطی صنایع پتروشیمی و بالادستی با صنایع تکمیلی و تبدیلی است. در این دوره اقدامات خوبی انجام شده، از جمله حمایت از شرکت های دانش بنیان. در این نمایشگاه 36 شرکت دانش بنیان، 15 استارت آپ و سه شرکت شتابدهنده استارتاپ ها حضور دارند. 

وی به مهم ترین رویداد جانبی ایران پلاست یعنی حضور وزرای نفت کشورهای عضو اکو هم اشاره کرد و افزود: این همایش در روز پایانی نمایشگاه برگزار خواهد شد و در خلال نمایشگاه نیز به همت انجمن ها کارگاه های آموزشی برپا خواهد بود. 

 

دکتر محمدی در ادامه گفت: معتقدم که توسعه صنایع پایین دستی در کشور ارتباط مستقیمی با توسعه صنایع پتروشیمی دارد. سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی از سال 1397 با  56 مجتمع و  با سرمایه گذاری 53 میلیارد دلاری، در سال 1400 به 83 مجتمع  و تا 1404 به 109 مجتمع خواهد رسید که مجموع سرمایه گذاری انجام شده نیز با 93 میلیارد دلار خواهد بود. 

صنعت پتروشیمی از ارایه 90 محصول پلیمری با 300 گرید امروز، در سال 1404 به 103 محصول پلیمری خواهد رسید. 

اشتغال صنایع پایین دستی با این ظرفیت تولید در سال 1404 معادل 880 هزار شغل خواهد بود. 

 

(ادامه دارد …)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا