اخبار

ایران پلاست/ محسن هنریان: بعد از دوران کرونا می توان به صادرات قابل توجهی دست پیدا کرد

بسپار/ایران پلیمر ستاد خبری ایران پلاست پويا پليمر تهران توليد كننده انواع مستربچ و كامپاند پلاستيكهاي فني و مهندسي در سال 1374 تاسيس و در سال 1378 بر اساس موافقت هيات محترم  وزيران اقدام به انجام اولين مشاركت خارجي در صنايع پليمري كشور با شركت CISCO از كشور كره جنوبي جهت توليد کرد.

ظرفيت توليد ساليانه اين شركت 60,000 تن مي باشد و اين شركت با  600  شركت توليد كننده محصولات پلاستيكي در ايران همكاري مي کند. همچنين محصولات اين شركت به كشور هاي خارجي از جمله تركيه، آذربايجان، کانادا، ارمنستان،گرجستان، ازبکستان، اوکراین ، روسیه ، كره جنوبي ، ژاپن و…. نيز صادر مي شود.

كليه دانش فني ساخت و توليد محصولات اين شركت توسط شركت كره اي انتقال يافته و شريك كره اي داراي سوابق درخشاني در همكاري با واحد هاي پتروشيمي كره است.

كيفيت، شرط اصلي توليد محصولات و اين شركت مفتخر است به داشتن آزمايشگاهی كاملا مجهز است. اين شركت در سال  1383 موفق  به اخذ گواهينامه 2015 : 9001 ISO و در سال 1399 موفق به اخذ OHSAS 45001:2018   شده است.  همچنين آزمايشگاه اين شركت از سال 1388 اقدام  به اخذ استاندارد 17025 ISOبراي آزمايشگاه مركزي خويش كرده است که در حال حاضر به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد نیز شناخته می شود. پرسنل واحد توليد و كنترل كيفيت اين مجموعه زير نظر پرسنل كره اي آموزش هاي لازم را ديده اند .

محسن هنریان مدیر پویاپلیمر تهران در ادامه اضافه کرد: از جمله محصولات این شرکت انواع مستربچ های رنگی، سفید و مشکی، پرکننده  و همچنین مستربچ های افزودنی حاوی ترکیبات خاص شیمیایی است.

در دسته کامپاند های پلیمری نیز شرکت پویا پلیمر تهران تولید کننده کامپاند های تخصصی بر پایه های متنوع پلیمری  از جمله PE,PP,PA,PC,ABS ,…. است و جزء اولین شرکت های دارای استاندارد لازم در جهت صنایع خاص همچون انتقال گاز و آب می باشد.

 

این شرکت با عرضه محصولات زیر در نمایشگاه پانزدهم ایران پلاست حضور دارد:

  • تولید و عرضه آلیاژهای مهندسی (PC/ABS, PC/PET) در رنگ های مختلف جهت استفاده در صنایع خانگی و صنایع خودرو
  • کامپاند مخصوص تولید نوار آبیاری قطره ای با سرعت تولید بالا
  • تولید و عرضه مستربچ پایدارکننده UV مخصوص سایه بان ها در صنایع کشاورزی
  • تولید و عرضه مستربچ پایدارکننده UV مخصوص فیلم های باغبانی برای استفاده در شرایط اقلیمی ایران(مطابق استاندارد ملی)
  • تولید و عرضه کامپاندهای ژئوممبران مطابق با استاندارد ملی
  • تولید و عرضه مستربچ ضدلغزندگی در فیلم های پلی اتیلن
  • تولید و عرضه کامپاند عاری از هالوژن(HFFR) جهت مصرف در صنایع کابل
  • تولید و عرضه کامپاند پرکننده بر پایه پلی اتیلن جهت مصرف در صنایع کابل
  • تولید و عرضه مستربچ آنتی باکتریال

 

محسن هنریان به چالش ها و فرصت های صنعت پلاستیک اشاره کرد و گفت: شرکت پویا پلیمر به دلیل آنکه بخش قابل ملاحظه ای از تولیدات خود را صادر می کند مشکلات عدیده ای در بازگرداندن ارز صادراتی خود دارد و همچنین در بحث صادرات پارامترهایی نظیر تغییرات زیاد و پی در پی نرخ ازر و مواد اولیه بورسی موجب می گردد رقابت با تولیدکنندگان خارجی از جمله ترکیه ای و ویتنامی سخت شود. پتروشیمی های داخلی هم با صادر کردن مواد اولیه به کشورهای رقیب همسایه مانند ترکیه با قیمت های پایین تر از بازار داخلی این امر را تشدید می کنند.

با این حال فرصت هایی نیز هست: فرصت های صنعت ما در صورت همکاری پتروشیمی های داخل کشور به عنوان مادر و مولد این صنعت، چنانچه با صنایع پایین دست مانند تولیدکنندگان کامپاند و مسنربچ، همکاری های مستمر و بهتری داشته باشند قدرت رقابت را در منطقه بالا خواهد برد. با توجه به نیروی انسانی تحصیل کرده و باتجربه حال حاضر شرکت می توان از این ظرفیت در رسیدن به محصولات با پایه دانش فنی بالا و رقابت پذیر با رقبای اروپایی برنامه ریزی کرد.

همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان به عنوان شاهراه آسیای میانه به کشورهای آسیای شرقی و اهمیت و گسترش صنعت پلاستیک بعد از دوران کرونا می توان به صادرات قابل توجهی دست پیدا کرد.

با توجه به رشد روز افزون تولید پلاستیک‌ها و مواد پلیمری و زمان بسیار بالای برگشت پذیری این مواد به چرخه محیط، فناوری در این صنعت باید به سمت کم کردن مقدار مواد رهاشده در طبیعت حرکت کند.

برای رسیدن به این هدف دو راهکار وجود دارد که راهکار اول تولید محصولات سازگار با محیط زیست و یا به اصلاح زیست تخریب پذیر است و راه دوم انجام فرایند بازیافت پلاستیک‌های تولید شده با استفاده از روش‌های علمی که چند سالی است در اروپا و حتی منطقه خاورمیانه شروع شده است و بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد پلاستیکی ملزم هستند تحت یک حرکت با برنامه سالیانه، درصدی از مواد تولیدی خود را به فرایند بازیافت برگردانند و این مقدار رو به افزایش باشد.

 

مدیرعامل پویا پلیمر تهران در پایان گفت: نمایشگاه‌ها همواره یک فرصت ایده‌ال برای تبادل نظر بین تولیدکنندگان و افراد فعال در حوزه مورد نظر هستند و باعث رسیدن به راهکارها و دیدگاه‌های مشترک درمورد مسائل گوناگون می شود و این مساله در مورد نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار بیشتر صدق می‌کند. در مورد نمایشگاه ایران پلاست باید عرض کنم که از نظر تعداد بازدیدکنننده، مشارکت کننده و فراگیر بودن، نسبت به نمایشگاه هایی که در اروپا برگزار می‌شوند مثل نمایشگاه K سطح پایین‌تری دارد اما با نمایشگاه هایی که در منطقه خلیج فارس و آسیا برگزار می شود قابل رقابت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا