اخباراخبار ویژه

ایران پلاست کمتر از یک ماه دیگر/ از نمایشگاه چه قدر می دانیم؟/ خیلی خیلی کم!

بسپار/ ایران پلیمر همه چیز کم کم در مملکت پشت درهای بسته اتفاق می افتد. دومینوار از بالا به پایین و از هر طرف به هر طرف. وقتی می شود بدون دردسرهای رسانه ای و نقدهای مترتب بر عملکردها، به راه خود، درست یا غلط رفت، اصلا چرا باید خود را در معرض نگاه عمومی قرار داد؟ قدرتش را که دارند، چرا از آن بهره نبرند؟!

از وضع قوانین عامه مملکتی بگیرید تا برگزاری یک نمایشگاه تخصصی. کسی خود را نه تنها ملزم به پاسخگویی و اطلاع رسانی نمی داند، بلکه اصولا هر رسانه و رویکرد خبری را مخل کار خود می داند که بله، حتما هم هست. مخل هر کژروی.

خیلی خوب است که امسال و در ادامه ادوار گذشته خصوصا پارسال، شرکت ملی صنایع پتروشیمی (که قدرت مطلقه را در دست دارد) با تشکیل شورای سیاستگذاری متشکل از تشکل های موثر صنعت پلیمر موافقت کرد و جلساتی تشکیل شد. اما خوب است گزارشی هم بدهند که نتیجه برگزاری این جلسات چه بوده است؟ اعضا و سایر دست در کاران این صنعت و به قول خودشان ذینفعان واقعی این نمایشگاه، حق دارند بدانند در این کمی بیش از یک ماهی که از اعلام وجود هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گذشته، چه مسیری طی شده و در این کمتر از یک ماه باقیمانده چه پیش روست؟ در فضای بین المللی چه عاید ایران پلاست شده؟ در داخل چه به دست آمده؟ برای اینکه تولید نحیف این روزها در نمایشگاه بتواند تکانی به خود بدهد، چه پیش بینی هایی شده؟ و …

غیر از سالن هایی که توسط تشکل ها تکمیل ظرفیت شده (اگر بپذیریم که اینگونه بوده) معلوم نیست مجری نمایشگاه با چه سازوکاری در حال جانمایی غرفه هاست؟ آیا ملاک اولویت ساعت و تاریخ پیش ثبت نام ها بوده؟ یا متراژ های درخواستی؟ یا معیارهایی که نمی دانیم. یا اصلا هنوز قرار است روزی برای ثبت نام مشارکت کنندگان تخصیص پیدا کند؟ زمانی که دیگر احتمالا فضایی برای واگذاری وجود ندارد.

بله ما هم مثل شما می دانیم که نمایشگاه ایران پلاست با پتانسیل ها و تقاضایی که متوجه آن به عنوان تنها رویداد نمایشگاهی متمرکز کشور در صنایع پلیمر است، تمامی فضای موجود خود را با حداکثر قیمت ممکن واگذار می کند، اما تفاوت ما و شما در آنجاست که برای ما مهم است که ایران پلاست با این رویه قطعا K نخواهد شد، ChinaPlas نخواهد بود، یا PLAST یا حتی EurasiaPlast و برای شما نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا