اخبار

بازآوری بطری های PEF به روش مشابه بطری های PET

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پایگاه تصمیم گیری در مورد بطری های PET در اروپا یا EPBP اخیرا مجوز بازیافت پلی اتیلن فورانات یا PEF ساخت شرکت Synvina را تایید کرد. این شرکت در واقع یک پروژه ی مشترک بین شرکت های Avantium و BASF بوده که در آمستردام هلند واقع می باشد. با توجه به اساس نامه ی EPBP بطری های PEF از طریق سامانه های بازیافت به روش مشابهی با بطری های PET قابل بازیافت خواهند بود. 
در این تصویب موقت چنین در نظر گرفته شده است که نفوذ PEF در بازار تا 2 درصد بوده است. این درصد مطابق با ظرفیت تولید شرکت Synvina بوده که سالیانه تا 50000 تن بطری های PEF را با استفاده از فوران دی کربوکسیلیک اسید یا FDCA تولید می نماید. ماده ی FDCA با استفاده از منابع تجدیدپذیر قابل تولید بوده و واحد اصلی سازنده ی PEF محسوب می شود. 
با توجه به اینکه سهم بازار PEF در بازار اروپا 2 درصد در نظر گرفته شده است، شرکت Synvina به طور مشترک با شرکت های بازیافت و صاحبان نام تجاری همکاری نموده تا مسیر مشخصی را برای بازیافت بطری های PEF مشخص نماید. در سایر کشورها همچون ژاپن و آمریکا نیز بازیافت PEF به زودی آغاز خواهد شد.
پلاستیک PEF پلاستیکی پایه زیستی بوده که خواص سدگری مناسبی را برای گازهایی همچون دی اکسید کربن و اکسیژن داراست. این مساله طول عمر بیشتری را برای محصولات بسته بندی شده ایجاد می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا