اخبار

بازار بسته بندی های از چهار طرف بسته شده تا سال 2024 به ۸ میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش های منتشر شده توسط Global Market Insights, Inc. بازار جهانی بسته بندی های از چهار طرف بسته شده (Four Side Flat Pouch) تا سال 2024 به 8 میلیارد دلار خواهد رسید. تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی و افزایش تمایلات به غذاهای آماده چشم انداز رشد مثبتی را در این صنعت ایجاد خواهد کرد. افزایش نیاز به بسته بندی ها خصوصا برای غذاهای آماده مختص سبک زندگی شلوغ این دوره از زندگی انسان ها می باشد.

از جمله سایر عوامل رشد می توان به آسانی حمل، انعطاف پذیری، درزگیری قوی و ایجاد خلا اشاره کرد. علاوه بر این، مقرون به صرفه بودن، حفظ تازگی مواد تحت بسته بندی و سبک وزنی به رشد مصرف این محصولات دامن زده است. به عنوان یکی از پر مصرف ترین صنایع این محصولات می توان به صنایع دارویی اشاره کرد.

با وجود تمایلات زیاد به این نوع خاص از محصولات، موانعی بر سر راه رشد آن ها نیز وجود دارد. وجود جایگزین های متعدد همچون کیسه های کاغذی، جعبه ها و بطری های فلزی یکی از موانع رشد برای این نوع خاص از بسته بندی محسوب می شود. افزایش قیمت مواد خام از جمله پلی پروپیلن و پلی اتیلن که تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این محصولات خواهد گذاشت را می توان به عنوان یکی دیگر از موانع رشد برشمرد. وجود قوانین سخت گیرانه ی بازیافت را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از موانع رشد مصرف این محصولات طی سال های 2018 تا 2024 برشمرد.

در سال ۲۰۱۷ بالغ بر 900 کیلوتن از این محصولات با استفاده از پلی اتیلن تولید شد. هزینه های تولید کمتر در مقایسه با سایر مواد پلیمری استفاده از این ماده را در چنین کاربردی گسترش داده است.

در بین مناطق مختلف، سهم مصرف منطقه ی آسیا اقیانوسیه 7 درصد مصرف کل طی سال های 2018 تا 2024 بوده است. سهم مصرف اروپا نیز در سال 2017 حدود ۳۲ درصد مصرف کل گزارش شده است. با این وجود انتظار رشد مصرف بیشتری را می توان در این منطقه داشت. این رشد مصرف را می توان مستقیما به رشد صنعت گردشگری در این قاره مربوط دانست. این صنعت خصوصا در کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، فرانسه و ایتالیا روز به روز در حال گسترش می باشد.

از جمله شرکت های شاخص تولیدکننده ی این محصولات می توان به شرکت های Smart Pouches،  SN German Pouch Pack Technology، Swiss Pac and Smurfit Kappa، Fresco، Frain Group، The Dow Chemical Company، Ampac، Pakona، Neo Pack و Shunchi Packing اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا