اخبار

بازار تولیدات خودرویی با استفاده از چاپ سه بعدی تا سال 2023

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر یک موسسه تحلیل گر صنعت به نام SmarTech گزارشی را منتشر کرده است که بازار تولیدات خودرویی با استفاده از چاپ سه بعدی (Additive manufacturing یا AM) را مورد بررسی قرار می دهد. این روش شامل تمامی مراحل ساخت، شامل ساخت نمونه اولیه (Prototyping) و با تمرکز بر تولید قطعات نهایی صورت گرفته است. در این گزارش SmarTech پیش بینی نموده است که بازار تولید قطعات خودرویی  با استفاده از این روش تا سال 2023 به 3/5 میلیارد دلار رسیده و تا سال 2028 افزایش ارزشی معادل با 4/12 میلیارد دلار را خواهد داشت. 
صنعت خودروسازی به سمت تمام صنعتی شدن و یکپارچه سازی فرآیند AM در حال حرکت بوده و جریان کاری مشخصی را دنبال می کنند. با توجه به این مساله، تولید از نرم افزار و ماده خام آغاز شده، از مسیر سخت افزار واقعی AM گذشته و با خدمات به اتمام می رسد.
چاپ سه بعدی به خوبی جای خود را در تولیدات خودرویی باز نموده است. در این مطالعه چاپ سه بعدی به عنوان یکی از روش های تولیدی بالقوه شناخته شده است. این روش در آینده ای نزدیک به مهم ترین روش تولیدی و به یکی از رایج ترین فناوری های مورد استفاده تبدیل خواهد شد. با استفاده از این روش تولید قطعات خودرویی چه با استفاده از بسپار و چه با استفاده از فلز ممکن خواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا