اخبار

بازار جهانی بسته بندی های ضد میکروبی تا سال 2024 به 12 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید  محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  طبق گزارش های منتشر شده توسط Grand View Research, Inc بازار جهانی بسته بندی های ضد میکروبی تا سال 2024 به 92/11 میلیارد دلار خواهد رسید.

 دلیل اصلی این افزایش، افزایش نیاز به بسته بندی های مخصوص شیرینی و نانوایی گزارش شده است. این در حالی است که اندازه ی این بازار در سال 2015، 51/ 6 میلیون تن بوده و با داشتن شاخص رشد 5 درصدی تا سال 2024 به 09/10 میلیون تن خواهد رسید. در بین مواد مختلف مصرفی برای چنین بسته بندی هایی، پلاستیک ها با داشتن سهم 65 درصدی بیشترین مصرف را در سال 2015 به خود اختصاص دادند. 
بسته بندی های ضد میکروبی می توانند از رشد میکروب ها جلوگیری به عمل آورند. این عملکرد از طریق رها کردن عوامل فعال در مواد غذایی ایجاد شده که می تواند طول عمر مواد غذایی را افزایش دهد. این عوامل فعال نقشی اساسی را در حفظ کیفیت مواد غذایی بازی کرده و نیاز به افزودنی های مجاز به خوراکی ها را تا حد ممکن کاهش می دهند. عوامل فعال از طریق جلوگیری کردن از رشد ریزجانداران به افزایش طول عمر مواد غذایی کمک خواهند کرد.
بسته بندی های ضد میکروبی فعال در کاربردهای سلامتی نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات به خصوص برای محافظت از محصولات پلاستیکی و تجهیزات پزشکی در مقابل باکتری ها و رشد قارچ ها به کار برده می شوند. در چنین کاربردهایی افزودنی های نگه دارنده همچون اتانول، فنول، کریزول، پارابن ها و برونوپول ها نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این افزودنی ها می توانند به محصولات پزشکی افزوده شوند تا از آن ها در مقابل آلودگی های میکروبی جلوگیری به عمل آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا