اخبار

بازار جهانی پلی اتیلن با جرم مولکولی بسیار بالا رشد چشمگیری را تا سال 2021 تجربه می کند

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در گزارش منتشر شده از Research and Markets پیش بینی شده است ارزش مالی بازار جهانی پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا (UHMW PE) تا سال 2021 به 16/2 میلیارد دلار برسد.

 این رقم نسبت به سال 2016 رشدی 9/9 درصدی را نشان می‌دهد. رشد صورت گرفته در صنعت پزشکی و سلامت به دلیل افزایش تولید کاشت‌های پروتزی یکی از دلایل افزایش نیاز به UHMW PE در این صنعت می‌باشد. این درحالی است که افتاخیزهای قیمتی در مواد خام می‌تواند به عنوان مانعی مهم سر راه پیشرفت این ماده قرار گیرد.
ورق‌ها (Sheets) محصولاتی هستند که در ساخت آن‌ها از UHMW PE بسیار استفاده می‌شود. به همین دلیل ورق‌های از جنس پلی اتیلن در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشند. این ضخامت‌ها می‌توانند از 1 میلی متر تا 100 میلی متر متفاوت باشند. 
از UHMW PE در تولید تسمه نقاله مخصوص حمل و نقل در کاربردهای غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از این ماده در این کاربرد خاص آسانی ماشین کاری، خود روانکاری و پایداری شیمیایی می‌باشد. انتظار می‌رود این ویژگی‌ها بازار مربوط به PE در بخش ورق را به پیش براند. 
پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا معمولا برای کاشت‌های ارتوپدی نظیر تعویض مفصل زانو، کاشت‌های شانه، کاشت‌های آرنج، کاشت‌های ستون فقرات و جایگزینی‌های استخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند در کاشت‌های قلبی عروقی نیز مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربرد این ماده در سایر کاشت‌ها می‌توان به تجهیزات زنان و زایمان، کاشت‌های حنجره‌ای و کاشت‌های چشمی اشاره کرد. 
به دلیل داشتن خواصی نظیر جذب اندک و خودروانکاری، مقاومت در برابر خستگی، استحکام تسلیم و مدول کشسانی زیاد، تولیدکنندگان UHMW PE را در بسیاری از کاربردها به بسپارهای دیگر ترجیح می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا