اخبار

بازار جهانی پوشش های منبسط شونده با حرارت تا سال 2023 به 1110 میلیون دلار خواهد رسید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر پوشش های منبسط شونده با حرارت (intumescent coatings) چیست؟ این پوشش ها از موادی تشکیل شده اند که با حرارت دیدن شروع به منبسط شدن نموده و از سطح زیرین خود در برابر حرارت و آتش محافظت می نمایند.
بازار جهانی پوشش های منبسط شونده با حرارت در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ با شاخص CAGR رشد 4/3 درصد ارزشی معادل با ۱۱۱۰ میلیون دلار بیابد. دلیل این افزایش بازار نیاز به ساخت و سازهای مقاوم در برابر  آتش می باشد. 
این پوشش ها که عمدتا به صورت فیلم های نازک می باشند، می توانند پایه حلالی و یا پایه آبی باشند. اما اخیرا تلاش های بسیاری برای تولید اسپری های پاششی این پوشش ها نیز صورت گرفته است. 
در بین انواع مختلف، انواع پاششی بیشترین رشد را طی دوره ی مذکور خواهد داشت. دلیل رشد بیشتر نوع پاششی این مواد آسانی اعمال، بهره وری بیشتر آن و سطح صاف تر آن می باشد.
در بین مناطق مختلف کشورهای آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد مصرف این مواد را به خود اخصاص خواهند داد. چین نیز به عنوان پرمصرف ترین کشور در استفاده از این فناوری محسوب خواهد شد. 
از جمله شرکت های کلیدی تولید کننده ی این محصول می توان به شرکت های AkzoNobel  در هلند، PPG و Sherwin-Williams در ایالت متحده، Jotun در ژاپن و Hempel در دانمارک اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا