اخبار

بازار جهانی کامپوزیت های تقویت شده با الیاف طبیعی تا سال 2024

بسپار/ایران پلیمر طبق گزارش های منتشر شده توسط Grand View Research بازار جهانی چندسازه های ساخته شده با الیاف طبیعی (Natural fiber) تا سال 2024 به 10/89 میلیارد دلار خواهد رسید. چندسازه های ساخته شده با الیاف طبیعی، محصولاتی دوستدار محیط زیست بوده که استحکام و ساختار فیزیکی خوبی را دارا می باشند. این چندسازه ها می توانند در صنایع خودروسازی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرند.

افزایش آگاهی های زیست محیطی و حمایت های صورت گرفته توسط دولت ها را می توان از مهم ترین دلایل رشد این مواد برشمرد. به دلیل درخواست زیاد در تولید این محصولات، پیشرفت هایی در زمینه ی فرآیندهای تولیدی آن ها صورت پذیرفته است. از جمله فرآیندهایی که برای تولید این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد می توان فرآیندهای قالب گیری فشاری (Compression molding)، قالب گیری تزریقی (Injection molding) و رانشگری را نام برد. این فرآیندها طی 8 سال اخیر بیش از سایر فرآیندهای تولیدی دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند.

منظور از الیاف طبیعی مورد استفاده در این صنایع الیافی همچون چوب، کتان و کنف می باشد. در بین مناطق جغرافیایی مختلف، آمریکای شمالی با دارا بودن مهم ترین شرکت ها، بیشترین بازار مصرف این مواد را به خود اختصاص داده است. پس از آمریکای شمالی مصرف چندسازه های حاوی الیاف طبیعی در اروپا بیشترین رونق را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا