اخبار

بازار جهانی SBR سالیانه تا ۲ درصد رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر لاستیک استایرن بوتادی ان یا SBR دهه هاست که به عنوان یکی از پرفروش ترین لاستیک های سنتزی در دنیا شناخته می شود. این لاستیک عمدتا در تایرهای خودرویی مورد استفاده قرار گرفته و برای بسیاری از تولیدات دیگر نیز لازم و ضروری است. حدود ۶۷ درصد مصرف کل لاستیک SBR به مصرف های تایری و جایگزین های رویه های تایری تعلق دارد. 
طبق مطالعات اخیر صورت گرفته توسط Ceresana مصرف این لاستیک در دنیا سالیانه به 1/5 میلیون تن می رسد. بیش از نیمی از نیاز جهانی این ماده در کشورهای آسیا اقیانوسیه می باشد. طبق پیش بینی های Ceresana مصرف SBR تا سال ۲۰۲۵ سالیانه تا ۲ درصد رشد خواهد کرد. 
لاستیک SBR با بسپارش امولسیونی تولید شده که ESBR نام دارد و یا به روش محلولی تولید می شود و SSBR نام می گیرد. حدود ۷۲ درصد از مصرف کلی لاستیک SBR به نوع امولسیونی آن یعنی ESBR تعلق دارد. با وجود کوچکتر بودن بازار SSBR این محصول بازار پویاتری را داشته و رشد متوسط سالیانه ی آن به 8/3 درصد می رسد. 
تایرهای به طور عمده از SBR، BR و لاستیک طبیعی ساخته شده اند. لاستیک ESBR عمدتا برای تایرهای استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل SSBR برای تولید تایرهایی مورد استفاده قرار می گیرد که مقاومت خوبی در برابر سایش داشته و مقامت غلطشی اندکی را دارا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا