اخبار

بازار رنگ تغلیظ شده به کدام سو می رود؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش انجام شده توسط Research and Markets بازار رنگ‌های تغلیظ شده در سال 2016 معادل با 4/24 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق محاسبات صورت گرفته شاخص CAGR تا سال 2021 رشد این محصولات 6/5 درصد خواهد بود. نیاز به رنگ‌های تغلیظ شده در صنعت بسته بندی‌های نهایی به دلیل افزایش تقاضا به بعد زیبایی شناسانه‌ی آن، استفاده از پلاستیک‌های رنگ شده با این مواد در صنایع مختلف همچون نساجی، ساخت و ساز ساختمانی، خودروسازی باعث رشد بازار این ماده شده است.

در بین انواع مختلف، نوع مایع این رنگ‌های تغلیظ شده بیشترین رشد را در بین سایر انواع خواهند داشت. دلیل استفاده بیشتر از نوع مایع رنگ‌های تغلیظ شده توسعه‌ی سریع رنگی، مصرف انرژی کمتر در فرآیند ساخت، هزینه‌های موادی کمتر، بهبود پراکنش رنگی، دقت در اندازه گیری و افزایش ثبات رنگ عنوان شده است.

در بین صنایع مختلف مصرف کننده، بخش بسته بندی بیشترین استفاده از این رنگ‌ها را دارا بوده و دلیل اصلی رشد بازار این ماده از سال 2016 تا سال 2021 خواهد بود.

منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد مصرف را در بین سایر نقاط دنیا خواهد داشت. دلیل این امر افزایش مصرف پلاستیک به دلیل رشد جمعیتی، رشد شهر نشینی و افزایش قدرت خرید است. این افزایش مصرف پلاستیک افزایش استفاده از رنگ‌های تغلیظ شده را در پی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا