اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار سیلیکون خودرو شاهد رشد 6.7 درصدی است

بسپار/ ایران پلیمر دکتر پیمان عزتی: ابتکارات بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش تقاضا برای مواد سبک وزن با راندمان بالاتر در بخش خودرو، بازار جهانی سیلیکون خودرو را تا سال 2030 هدایت می کند. یک مطالعه از گزارش ها و داده ها اندازه بازار را 3.03 میلیارد دلار در سال 2021 تخمین زده است و انتظار می رود که این میزان افزایش یابد. در طول دوره پیش بینی درآمد CAGR (نرخ رشد سالانه مرکب) 6.7٪ را ثبت می کند. انتظار می رود که تقاضا برای سیلیکون خودرو به دلیل رشد صنعت خودرو در چین، کره جنوبی و هند باشد.

بازار سیلیکون خودرو به لاستیک، رزین، ژل، چسب، درزگیر و پوشش تقسیم می شود. انتظار می‌رود بخش لاستیک شاهد بیشترین رشد درآمد CAGR در طول دوره پیش‌بینی باشد. لاستیک سیلیکون در کاربردهای مختلفی به ویژه کاربردهای خودرو با دمای بالا استفاده می شود. از آنجایی که مقاومت حرارتی بالایی دارد، در شیلنگ های توربوشارژر که دمای آن حدود 225 درجه سانتی گراد است، استفاده می شود.

لاستیک سیلیکون مقاومت شیمیایی و سایشی، استحکام، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و دوام مورد نیاز در کاربردهای خودرو را دارد. با افزایش گرمای موجود در وسایل نقلیه جدید، لاستیک سیلیکونی راه حل ایده آلی را ارائه می دهد. لاستیک سیلیکونی به دلیل تحمل دمای شدید 60- تا 230+ درجه سانتیگراد و خواص هوازدگی قابل توجه می تواند طول عمر مجموعه های خودرو را افزایش دهد. سیلیکون به دلیل مقاومت در برابر باران، باد، نمک، سایش، اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی، ماده ارجح در صنعت خودروسازی است. بر اساس این مطالعه، این ماده در حال تبدیل شدن به ماده انتخابی برای عایق بندی، آب بندی و محافظت از انواع کاربردهای داخلی است. لاستیک سیلیکونی در اجزای مختلف خودرو از جمله واشر موتور، مهر و موم باتری خودروهای الکتریکی، مهر و موم چراغ های جلو و غیره استفاده می شود.

بر اساس کاربرد، بازار سیلیکون خودرو به بخش های داخلی و خارجی، موتور، الکتریکی، سیستم تعلیق و غیره تقسیم می شود. در سال 2021، بخش داخلی و خارجی بیشترین سهم درآمد را در بازار جهانی به خود اختصاص داد. سیلیکون را می توان در قسمت های مختلف داخلی و خارجی مانند کمربند ایمنی، لاستیک، پانل درها، پانل ابزار، سیم، دوشاخه، کفپوش و روان کننده ها استفاده کرد.

انتظار می‌رود بخش برق در طول دوره پیش‌بینی نرخ رشد درآمد ثابتی را ثبت کند. سیلیکون برای محافظت از واشرهای فولادی چندلایه از چسبیدن به سایر عناصر فلزی در موتور به منظور بهبود آب بندی سرد استفاده می شود. علاوه بر این، خاصیت ارتجاعی سیلیکون به آن اجازه می دهد تا به سرعت با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت تنظیم شود، که در درزهای چند ماده بسیار مفید است.

انتظار می رود بخش پوشش ها نرخ رشد درآمد ثابتی را ثبت کند. پوشش‌های سیلیکونی خودرو تا دمای 350 درجه سانتی‌گراد مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر آب و هوا، مقاومت در برابر خراش، لغزش، تسطیح و خیس شدن را ایجاد می‌کنند. ایربگ ها همچنین از پوشش های سیلیکونی استفاده می کنند تا پارچه را بیش از حد داغ نکند. پیش بینی می شود که کارایی و سازگاری محصول با طیف گسترده ای از بسترها باعث افزایش تقاضا می شود.

بازار سیلیکون خودرو در آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم درآمد را در سال 2021 به خود اختصاص داد. با افزایش جمعیت، سطح درآمد، استانداردهای زندگی و تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای با عملکرد بالا، بخش خودرو در آسیا پاسیفیک (APAC) در حال رشد است.

انتظار می‌رود بازار آمریکای شمالی در طول دوره پیش‌بینی نرخ رشد درآمد ثابتی را ثبت کند. ایالات متحده یک بازار بسیار آماده برای سیلیکون های خودرو در نظر گرفته می شود. انتظار می‌رود بازار اروپا در طول دوره پیش‌بینی نرخ رشد درآمد متوسطی را ثبت کند.

انتظار می‌رود نوآوری‌های فن‌آوری، مانند استفاده از لاستیک سیلیکونی با ترموپلاستیک‌ها برای ایجاد مقاومت در برابر خراش بهبود یافته و ضرایب اصطکاک پایین، به رشد درآمد بازار کمک کند. انتظار می رود محبوبیت روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین استفاده از سیلیکون در اجزای آنها، چشم اندازهای جدیدی را برای رقبای بازار باز کند.

علاوه بر این، کیسه‌های هوا در حال حاضر در صندلی‌های جلوی خودروها اجباری هستند که باعث رشد در طول دوره پیش‌بینی می‌شود. طبق مقررات، خودروها باید حداقل در صندلی های جلو در هند، برای خودروهایی که در آوریل 2021 یا پس از آن ساخته شده اند، کیسه هوا داشته باشند. برای مدل های جدید؛ و ژوئن 2021؛ برای مدل های فعلی، اضافه کردن کیسه هوا برای صندلی سرنشین جلو اجباری است. با این حال، عواملی مانند محدودیت در دسترس بودن مواد خام و مقررات سختگیرانه دولتی رشد درآمد بازار را محدود می کند.

همه گیری COVID-19 باعث کاهش تولید پارچه ای کیسه هوا شد. از نظر اجزای مواد، این منجر به اختلال در زنجیره تامین در سراسر جهان شده است. اختلال در فرآیندهای تولید پارچه کیسه هوا تأثیر قابل توجهی بر تقاضای سیلیکون خودرو داشت. با این حال، انتظار می رود بخش تولید پارچه ایربگ به طور کامل بهبود یابد.

در طول دوره پیش بینی، افزایش تقاضا برای مواد سبک وزن در بخش خودرو انتظار می رود که رشد درآمد بازار جهانی را نیز افزایش دهد. این مطالعه اضافه می کند که آنها همچنین به کاهش وزن خودرو و کاهش انتشار کربن کمک می کنند.

چشم انداز رقابتی بازار جهانی سیلیکون خودرو پراکنده است و چندین بازیگر کلیدی در سطوح جهانی و منطقه ای فعالیت می کنند. بازیگران کلیدی درگیر توسعه محصول و اتحادهای استراتژیک هستند تا سبد محصولات مربوطه خود را گسترش دهند و جایگاهی قوی در بازار جهانی به دست آورند. برخی از شرکت های بزرگی که در گزارش بازار جهانی گنجانده شده اند عبارتند از Shin Etsu Chemical، KCC، Henkel AG & Co. KGaA، Siltech، Momentive، CSL Silicones، Wacker Chemie AG، Evonik، Elkem ASA، Kaneka و The Dow Chemical Company.

ابتکارات انجام شده توسط بازیگران بازار باعث رشد درآمد بازار می شود، به عنوان مثال: شرکت راجرز خرید Silicone Engineering Ltd. را اعلام کرد که یک تولید کننده پیشرو اروپایی راه حل های مواد سیلیکونی مستقر در Lancashire، انگلستان است. Elkem یک کارخانه تولیدی در فرانسه را خریداری کرد. از طریق توافقی که سیلیکون های بسیار تخصصی با عملکرد ارگانیک را تولید می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا