اخبار

بازار سیلیکون ها تا سال ۲۰۲۵ سالیانه 3/9 درصد رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق مطالعات و اندازه گیری های انجام شده توسط Ceresana، ارزش حاصل از بازار سیلیکون ها در سال ۲۰۱۷ به 16/3 میلیارد دلار رسید. انتظار می رود بازار این مواد تا سال ۲۰۲۵ سالیانه3/9 درصد رشد کند.

یکی از دلایل گستردگی استفاده از سیلیکون بازار فروش متفاوت آن است. به عنوان یکی از پرمصرف ترین صنایع می توان به صنعت ساخت و ساز اشاره کرد. در این صنعت از سیلیکون به عنوان درزگیر، چسب و پوشش استفاده می شود.

در صنعت تجهیزات الکترونیکی، معمولا از سیلیکون در جهت محافظت تجهیزات از گرما، رطوبت، نمک، خوردگی و آلودگی استفاده می شود. علاوه بر کاربردهای مطرح شده، کامپیوترها، تلفن ها، لامپ های LED همگی حاوی سیلیکون بوده و استفاده از این ماده در چنین کاربردهایی رو به افزایش است.

اما سیلیکون ها انواع مختلفی را دارا هستند. بخش بزرگی از این مواد مربوط به لاستیک های سیلیکون است. از این لاستیک عموما در درزگیری و عایق کاری الکتریکی استفاده می شود. معمولا بین لاستیک های سیلیکون مایع و جامد تقسیم بندی مشخصی صورت می گیرد. بیشترین مصرف لاستیک سیلیکون در کشورهای آسیا اقیانوسیه است. در اروپای غربی و آمریکای شمالی نیز بیشتر درامدهای ایجاد شده حاصل از سیلیکون مربوط به روغن های سیلیکون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا