اخبار

بازار عوامل جفت کننده تا سال 2023 به 614/1 میلیون دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر با توجه به مصرف روز افزون عوامل جفت کننده (Coupling agent) پیش بینی می شود بازار این محصولات که در سال 2018 حدود 516/6 میلیون دلار بود تا سال ۲۰۲۳ با دارا بودن شاخص رشد 3/5 درصدی به 614/1 میلیون دلار برسد. این محصولات به دلیل خواص چسبندگی بسیار خوبی که ایجاد می کنند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این صنایع می توان صنعت لاستیک و پلاستیک، آمایش های لیفی، چسب و درزگیر و رنگ و پوشش را نام برد. از این مواد در جهت افزایش استحکام و مقاومت سایشی نیز استفاده می شود. این مواد عمدتا برای اتصال یک جز آلی به یک جز معدنی در سامانه های بسپاری مورد استفاده قرار می گیرند.

در بین کاربردهای مختلف کاربرد لاستیک ها و پلاستیک ها بیشترین رشد را طی دوره ی مذکور خواهد داشت. در بین انواع مختلف عوامل جفت کننده نیز نوع سولفور سیلانی آن بیشترین رشد مصرف را دارا خواهد بود. عوامل جفت کننده ی سولفور سیلانی سیلان های عملکردی بوده که به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات عمدتا در صنایع لاستیک و آمایش های لیفی مصرف می شوند. با توجه به تمایل تولیدکنندگان تایر به افزایش تولیدات تایر سبز و کاهش دی اکسید کربن مصرف سولفور سیلان ها افزایش چشمگیری خصوصا در این صنعت خواهد داشت.

در بین مناطق مختلف نیز کشورهای آسیا اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۳ بیشترین مصرف را به خود اختصاص می دهند. در بین کشورهای این منطقه چین بیشترین مصرف کننده ی عوامل جفت کننده طی دوره ی مذکور خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا