اخبار

بازار منومرهای متاکریلات تا سال 2022 رشد خواهد داشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، بازار جهانی مونومرهای متاکریلات در سال 2017 تا 8/85 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق پیش بینی ها بازار این منومرها تا سال 2022 شاخص CAGR رشد 4/9 درصدی خواهد داشت و به 11/26 میلیارد دلار خواهد رسید.
عامل اصلی رشد بازار این مواد را می توان در افزایش نیاز به پلی متیل متاکریلات (PMMA) بررسی نمود. از PMMA در ساخت ورق های آکریلیک و آمیزه های قالب گیری مورد استفاده قرار می گیرد. در بین کاربردهای مختلف، مصارف خودرویی بیشترین شاخص رشد مصرف این مواد را از لحاظ ارزشی دارا بوده اند. 
شرکت Evonik آمیزه های PMMA تولیدی خود را با نام تجاری PLEXIGLAS عرضه می کند. از این ماده در کابین های مسافری هواپیماها، شیشه ی جلویی خودرو، هلی کوپترها، زیردریایی ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ماده در موارد نام برده شده در سقف ها، پنجره های عقب و … استفاده می شود. 
محصول تولید شده توسط Evonik معمولا 40 تا 50 درصد سبک تر از انواع معمول تولیدی دیگر است. سبکی مساله ای است که بسیار مورد توجه تولیدکنندگان خودرویی قرار دارد.
نیاز رو به رشد به مونومرهای متاکریلات در کاربردهای مختلف، هزینه های تولید رقابتی و نرخ رشد اقتصادی بالا بازار مونومرهای متاکریلات را در منطقه ی آسیا اقیانوسیه بالا برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا