اخبار

بازار مواد شیمیایی در 2022 با محدودیت عرضه روبه‌رو می‌شود

بسپار / ایران پلیمر به نقل از خبرگزاری پلتس، باب پاتل گفت: معتقدیم بازارهای پلی‌الفین تا سال 2022 همچنان با محدودیت عرضه روبه‌رو خواهد بود زیرا مقدار تقاضا از عرضه بالاتر است.

وی درباره درآمد سه ماه نخست لیوندل بازل گفت: ما انتظار داریم بازارها حداقل تا پایان امسال به‌دلیل سطح بالای تقاضا، سطح پایین ذخیره‌سازی‌ها و ظرفیت‌های از دست رفته در زمان تعمیرات و نگهداری دوره‌ای برنامه‌ریزی شده، محدود بمانند.

مدیرعامل لیوندل بازل ادامه داد: در پی بالا رفتن سطح تقاضا در مقایسه با عرضه، کل تعهدهای اجرا نشده مشتریان، مصرف را به تعویق انداخته است و تقاضای برآورده نشده هم مشخص نیست.

لیوندل بازل با ذخیره‌سازی‌های اندک و رویارویی با تقاضای فزاینده ناشی از بهبود شرایط اقتصادی جهان از محدودیت‌های مربوط وارد سال 2021 میلادی شد.

پاتل گفت: سرمای قطبی شدید در آمریکا که سبب تعطیلی گسترده پتروشیمی‌ها در سواحل خلیج مکزیک ایالات متحده و مناطق داخلی در اواسط ماه فوریه شد، هفته‌ها تولید را متوقف و مقدار بالایی از ذخیره‌سازی‌ها را تخلیه کرد، محدودیت‌های لجستیکی و به دنبال آن کمبود کانتینر و افزایش قیمت حمل‌و‌نقل اوضاع را در آسیا بدتر کرده است و فرصت‌های آربیتراژ را محدود می‌کند.

وی افزود: ما معتقدیم که بازارهای جهانی احتمال دارد تا نیمه دوم امسال با محدودیت عرضه روبه‌رو باشد و بهبود مداوم در تحرک و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با آن می‌تواند حجم و حاشیه‌های زیادی را تا سال 2022 حفظ کند.

مدیرعامل لیوندل بازل گفت: این شرکت انتظار دارد با ظرفیت کامل در سراسر جهان برای تأمین تقاضای فزاینده‌ای که انتظار می‌رود به‌دلیل سطح پایین ذخیره‌سازی‌ها، توقف فعالیت‌ها و دوره‌های تعمیر و نگهداری ادامه داشته باشد، به فعالیت خود ادامه دهد.

پاتل گفت: تقاضای جهانی برای پلی‌الفین در دو سال اخیر 14 درصد افزایش یافته که بالاتر از روند بلندمدت رشد به ترتیب 4 و 5 درصدی برای تقاضای پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است.

پاتل افزود: از آنجا که تقاضا با پیشرفت در بهبود شرایط اقتصادی حتی بیشتر می‌شود ، انتظار داریم بازارهای محدود و حاشیه‌های بالای پلی‌الفین تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

مدیرعامل لیوندل‌بازل تصریح کرد: پس از وقوع سرمای قطبی شدید در آمریکا فروش تک محموله صفر بوده زیرا لیوندل‌بازل تولید محدود خود را به تعهدهایش تخصیص داده است، دیگر تولیدکنندگان نیز همین کار را انجام داده‌اند و مقدار صادرات را تا حد زیادی به مشتریان قراردادی محدود می‌کنند.

پال گفت: تمرکز ما بر کوتاه مدت تأمین تقاضای داخلی خواهد بود، هنوز نمی‌دانیم که این تقاضا به‌دلیل محدودیت‌های عرضه در چه سطحی است، پس از آن به‌دنبال ازسرگیری صادرات خواهیم بود.

 

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا