اخبار

بازار پلاستیک ها در صنعت خودروسازی تا سال ۲۰۲۴ به ۵۰ میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق آخرین مطالعات انجام شده توسط Global market insights بازار پلاستیک های خودرویی از ارزش کنونی خود که بیش از ۲۰ میلیارد دلار است، تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

افزایش تولید خودروهای مسافربر در عین نیاز به مصرف سوخت بهینه ی آن ها، سبک وزنی و ماندگاری نیاز به استفاده از پلاستیک ها را در خودروها افزایش داده است.

صنعتی شدن با سرعت زیاد در کشورهایی نظیر هندوستان، ژاپن و چین نیاز به خودروهای تجاری را افزایش داده است. افزایش متوسط درامد و بهبود شرایط زندگی را نیز می توان دلیلی بر این افزایش تولید دانست.

مواد خام اصلی مصرفی در صنعت خودروسازی، PU،   ABS،  PMMA، PVC و PP است. در بین این مواد PU با اختصاص ۱۰ درصد ، به عنوان یکی از پرمصرف ترین ها شناخته می شود. این ماده استفاده از سوخت را بهینه کرده، در برابر خوردگی مقاوم است و عایق و جاذب صوت است.

پس از PU، ABS با داشتن سهم 9/5 درصدی شاهد رشد مصرف چشمگیری بوده است. از این ماده عمدتا در ساخت داشبورهای خودرویی استفاده می شود. از جمله دلایل عمده ی مصرف این ماده می توان به کاهش وزن، چقرمگی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد.

در بین مواد معرفی شده مصرف PMMA تا سال ۲۰۲۴ به 1/3 میلیارد دلار خواهد رسید. این پلاستیک در برابر ضربه مقاوم بوده، به نوعی فیلتر UV محسوب می شود، در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و پایداری رنگ قابل توجهی دارد.

ارزش PVC مصرف شده در صنعت خودروسازی نیز تا سال ۲۰۲۴ به 1/9 میلیارد دلار خواهد رسید. از این ماده در تولید بسیاری از قطعات خودرو استفاده می شود.

در گزارش منتشر شده تقسیم بندی منطقه ای نیز از لحاظ حجم و ارزش مصرف صورت گرفته است. بازار پلاستیک های خودرویی در آمریکا و کانادا تا سال ۲۰۲۴ به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید. مصرف پلاستیک در آلمان نیز تا سال ۲۰۲۴ تا 8/5 درصد رشد خواهد کرد. این رشد مصرف در چین ۱۰ درصد خواهد بود. بازار مصرف پلاستیک های خودرویی در هندوستان نیز تا سال ۲۰۲۴ به ۳۸۰ کیلوتن خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا