اخبار

بازار پلیمرهای استایرنی: فراز یا فرود؟!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلیمرهای استایرنی از طریق پلیمریزاسیون مونومرهای استایرن و سایر آمیزه‌های شیمیایی نظیر آکریلونیتریل، بوتادی ان و … تولید می‌شوند. به دلیل افزایش کاربرد در صنعت ساخت و ساز، بسته بندی، تجهیزات خانگی و صنعت خودروسازی، تولید مشتقات استایرنی در جهان در حال رشد هستند. از طرف دیگر افزایش نگرانی‌های زیست محیطی و سلامتی، استفاده از محصولات استایرنی را محدود کرده و می‌تواند محدودیتی جدی در جهت رشد بازار محصولات استایرنی محسوب شود.

گزارشی از طرف Market Research Future منتشر شد که به بررسی تغییرات بازار مواد استایرنی می‌پرداخت. به عنوان خلاصه‌ی این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         بین سال‌های 2016 تا 2021 مصرف بسپارهای استایرنی شاخص رشد CAGR معادل با 8/4 درصد را دارا خواهد بود

–         در سال 2012  بیشترین بازار محصولات استایرنی در اختیار کشورهای منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه بود به طوریکه سهم بازار در این منطقه به 53 درصد مصرف کل رسید

–         اروپا در سال 2012، 21 درصد بازار محصولات استایرنی را دارا بود و انتظار می‌رود بین سال‌های 2016 تا 2021 با شاخص رشد 5/2 درصدی روبرو باشد

–         انتظار می‌رود آمریکای شمالی نیز رشدی بیش از میانگین جهانی را دارا باشد

بازار بسپارهای استایرنی بر اساس نوع بسپار به قسمت‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به پلی استایرن، پلس استایرن منبسط شده (Expanded polystyrene)، اکریلونیتریل بوتا دی ان استایرن، لاستیک استایرن بوتا دی ان و رزین پلی استر غیر اشباع اشاره کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا