اخبار

بازار پلی استایرن و پلی استایرن منبسط شده تا پایان این دهه به 42 میلیارد دلار می‌رسد

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، نیاز جهانی به پلی استایرن و پلی استایرن منبسط شده (Expanded polystyrene) در سال 2014 حدود 32 میلیارد دلار ارزش گذاری است.

 طبق گزارش منتشر شده توسط Zion Market Research انتظار می‌رود بازار این مواد تا سال 2020 به 42 میلیارد دلار برسد. این رشد بازار معادل شاخص CAGR حدود 5/4 درصد می‌باشد. حجم مصرفی این مواد در سال 2014 حدود 5/17 میلیون تن گزارش شده است.

همچنان غالب مصرف پلی استایرن در صنعت بسته بندی می‌باشد. صنعت بسته بندی در اقتصاد های رو به رشد نظیر چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی با سرعت بسیار زیادی رو به جلو در حال حرکت است. علاوه بر این، رشد قوی صنعت داروسازی و غذا و نوشیدنی در این کشورها می‌تواند یکی دیگر از دلایل رشد این مواد شناخته شود. 
این در حالی است که  نگرانی‌های زیست محیطی، افتاخیز قیمت‌های اولیه و وجود مواد جایگزین می‌تواند به عنوان چالشی سر راه این صنعت مطرح شود. انتظار می‌رود این موارد مطرح شده در سال‌های آینده بر رشد این صنعت اثرگذار باشد. 
انتظار می‌رود بازیافت پلی استایرن پنجره‌ی جدیدی پیش روی دست اندر کاران این صنعت قرار دهد. پلی استایرن و پلی استایرن منبسط شده محصولات کلیدی این صنعت محسوب می‌شوند. به عنوان کاربردهای اصلی این محصولات می‌توان به صنعت بسته بندی، الکتریک و الکترونیک، ساخت و ساز و سایر کاربردها اشاره کرد. 
سهم بازار بسته بندی از کل مصرف پلی استایرن 40 درصد می‌باشد. در بین کاربردهای مطرح شده صنعت الکتریک و الکترونیک سریع ترین رشد طی سال‌های آینده را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا