اخبار

بازار پلی یورتان ها تا سال 2023 همچنان در حال رشد است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، طبق گزارشات منتشر شده توسط Energias Market Research Pvt. Ltd بازار جهانی پلی یورتان طی سال های 2017 تا 2023 شاخص رشد CAGR معادل با5/8 درصد را تجربه خواهد کرد و ارزش آن تا پایان سال 2023 به 63/30 میلیارد دلار خواهد رسید.

طی این گزارش منتشر شده از جمله عواملی که به رشد بازار این ماده دامن خواهند زد رشد خودروسازی و ساخت و سازهای ساختمانی در اقتصادهای رو به رشد می باشد. علاوه بر این، نیاز به پلی یورتان در صنعت تولید یخچال و فریزر را می توان به دلایل رشد بازار این ماده اضافه کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، افزایش نیاز به چندسازه های سبک وزن با عملکرد بالا در کاربردهای خودروسازی و نیاز به محصولات بازیافت پذیر را می توان از عوامل رشد صنعت پلی یورتان ها در آینده دانست.

به طور کلی صنعت پلی یورتان را می توان از لحاظ ماده ی خام مصرفی در تولید آن (تولوئن دی ایزوسیانات، متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات، پلی ال ها و غیره)، نوع محصول تولیدی از آن (فوم های صلب، فوم های انعطاف پذیر، چسب ها و درزگیرها، پوشش ها، لاستیک ها و غیره)، نوع کاربرد (خوردوسازی، ساخت و ساز، الکترونیک، صنعت مبلمان سازی، کفش، بسته بندی و غیره) و منطقه (آمریکای شمالی، اروپا، آسیا اقیانوسیه، آمریکای جنوبی، خاور میانه و آفریقا) دسته بندی کرد.

بر اساس ماده ی خام مصرفی، متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات بزرگترین سهم بازار را از آن خود کرده است. در حالی که انتظار می رود پلی ال ها بیشترین رشد را طی مدت زمان اعلام شده دارا باشند. از لحاظ نوع محصول تولیدی نیز فوم های انعطاف پذیر بازار جهانی پلی یورتان را به پیش خواهند برد. از لحاظ نوع کاربرد نیز صنعت مبلمان سازی بیشترین مصرف پلی اورتان را به خود اختصاص خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا